Într-un articol postat pe latimesblogs.latimes.com, România este apreciată pentru producţiile cinematografice cu care se prezintă an de an la Festivalul de la Cannes.
Într-un articol postat pe latimesblogs.latimes.com, România este apreciată pentru producţiile cinematografice cu care se prezintă an de an la Festivalul de la Cannes.
“Românii nu pot face filme proaste. De parcă ar fi ilegal în ţara lor. Sau, cel puţin, nu au asta în ADN-ul lor. În ultimii patru ani, producătorii din micul stat est-european au migrat în luna mai spre sudul Franţei şi au pus cu botul pe labe producţii ale unor state cu o istorie puternică în cinematografie, printre care se numără şi Statele Unite. Totul a început în 2006, cu “Moartea domnului Lăzărescu”, preferatul criticilor şi a continuat în anul următor cu puternica dramă despre avort “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile ” (premiată cu Palme D’Or) şi de atunci nu s-au abătut de la acest drum, lucru dovedit prin producţiile “Poliţist, adjectiv” şi “Amintiri din Epoca de Aur” de anul trecut.
Direcţia se menţine şi în acest an, mai mult chiar ia amploare, odată cu filmul “Marţi, după Crăciun” o dramă despre infidelitate în regia lui Radu Muntean, regizor care a mai trecut pe covorul de la Cannes până acum. Am vizionat filmul lui la secţiune “Un Certain Regard” a Festivalului şi am fost uimiţi. Filmul lui Muntean este remarcabil, un produs aproape perfect, o portretizare emoţionantă şi convingătoare a subtilităţilor vieţii şi căsătoriei moderne.” (Steven Zeitchik)