Televiziunea clasică, cea mai simplă
Potrivit predicţiilor Deloitte, una dintre cele mai mari firme de audit din lume, televizorul şi programul său fix vor rămâne centrale în experienţa consumatorului, în ciuda nemulţumirilor unor telespectatori, care vor să vadă anumite programe la ore alese de ei.
Studiul merge împotriva aşteptărilor analiştilor, care se aşteptau ca descărcarea produselor de divertisment de pe internet să afecteze treptat şi felul în care consumatorii se uită la televizor. Potrivit Deloitte, însă, sistemul tradiţional de transmisiune a programelor TV şi radio rămâne simplu şi suficient pentru majoritatea oamenilor.
Dacă previziunile se adeveresc, veştile ar fi nepreţuite pentru difuzorii tradiţionali, care, inclusiv în România, au suportat scăderi considerabile în veniturile din publicitate în ultimii doi ani, din cauza recesiunii globale şi a temerilor privind viitorul televiziunii.
Internetul şi TV-ul fac casă bună
Conform studiului, peste 90% din volumul de programe TV va fi consumat din sursa tradiţională. Televiziunea clasică va câştiga în ciuda avântului luat de tehnologii ca sistemele video digitale, canalele de tip „pay-per-view” şi podcasturi, printre altele.
Specialiştii Deloitte se aşteaptă ca privitorii să acceseze internetul cu ajutorul laptopurilor, telefoanelor de ultimă generaţie şi a consolelor de jocuri video, continuând, însă, să urmărească şi programul de la televizor.
„Cum consumarea simultană a serviciilor online şi a programelor TV va deveni din ce în ce mai populară, producătorii din televiziune vor fi încurajaţi să creeze site-uri care să se hrănească din dorinţa telespectatorilor de a reacţiona la programele pe care le urmăresc”, se arată în studiul Deloitte.