Modifica setarile cookie
Homepage  / Știri / Televiziune

2010 va fi un an bun pentru televiziune

de Redactia Tvmania

Televizoarele vor domina piaţa de „home entertainment” (divertisment la consumator acasă) pentru încă un an, în 2010, potrivit studiului „Deloitte 2010 TMT Predictions”, citat de Reuters. Contrar unor previziuni ale specialiştilor care anunţau declinul cert al televiziunii, aceasta se va dovedi mai rezistentă decât ziarele şi versiunile lor digitale.

Televiziunea clasică, cea mai simplă

Potrivit predicţiilor Deloitte, una dintre cele mai mari firme de audit din lume, televizorul şi programul său fix vor rămâne centrale în experienţa consumatorului, în ciuda nemulţumirilor unor telespectatori, care vor să vadă anumite programe la ore alese de ei.

Studiul merge împotriva aşteptărilor analiştilor, care se aşteptau ca descărcarea produselor de divertisment de pe internet să afecteze treptat şi felul în care consumatorii se uită la televizor. Potrivit Deloitte, însă, sistemul tradiţional de transmisiune a programelor TV şi radio rămâne simplu şi suficient pentru majoritatea oamenilor.

Dacă previziunile se adeveresc, veştile ar fi nepreţuite pentru difuzorii tradiţionali, care, inclusiv în România, au suportat scăderi considerabile în veniturile din publicitate în ultimii doi ani, din cauza recesiunii globale şi a temerilor privind viitorul televiziunii.

Internetul şi TV-ul fac casă bună

Conform studiului, peste 90% din volumul de programe TV va fi consumat din sursa tradiţională. Televiziunea clasică va câştiga în ciuda avântului luat de tehnologii ca sistemele video digitale, canalele de tip „pay-per-view” şi podcasturi, printre altele.

Specialiştii Deloitte se aşteaptă ca privitorii să acceseze internetul cu ajutorul laptopurilor, telefoanelor de ultimă generaţie şi a consolelor de jocuri video, continuând, însă, să urmărească şi programul de la televizor.

„Cum consumarea simultană a serviciilor online şi a programelor TV va deveni din ce în ce mai populară, producătorii din televiziune vor fi încurajaţi să creeze site-uri care să se hrănească din dorinţa telespectatorilor de a reacţiona la programele pe care le urmăresc”, se arată în studiul Deloitte.

Urmărește-ne pe Google News
  

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te