Homepage  / Timp liber / Vedete româneşti

5 emisiuni românești pe care le poți urmări doar pe YouTube

5 emisiuni românești pe care le poți urmări doar pe YouTube

de Cătălina Matei,

Odată cu pandemia, consumul de Internet a atins cote uriașe, mai ales că mulți dintre producătorii de conținut media au fost și ei limitați în a-și desfășura activitatea. Fără concerte, fără filmări, fără spectacole... lumea a încremenit, mai ales în timpul stării de urgență. Nu și Internetul! Dincolo de “explozia” de podcasturi care a luat cu asalt YouTube-ul, au apărut și emisiunile. Ce fel de emisiuni?

De la clasicele talk-show-uri până la buletine medicale, emisiunile românești care pot fi urmărite doar pe YouTube sunt un amestec de genuri și formate. Fără a intra în categoria “podcast”, care și aceasta s-a transformat considerabil, de la conținut exclusiv audio la producție într-un studio de filmare, ne-am propus să aducem în prim-plan cele mai interesante 5 emisiuni care se pot vedea dor pe YouTube. Numărul mediu de vizualizări reprezintă unul dintre cele mai importante criterii pentru alegerea acestor producții.

„8, 8 și ceva FIX”, cu Smiley

“Salutare! Eu sunt Andrei şi vă zic la <8, 8 şi ceva FIX>, o emisiune social-educativă, în care discutăm subiecte importante într-o manieră relaxată, alături de o băutură special pregătită de Nur. Ne vom vedea aici săptămânal, în jurul orei 8, şi vom încerca să vedem în toate partea bună a lucrurilor, să zâmbim, să facem proverbialul haz de necaz”, este descrierea pe care Andrei Tiberiu Maria alias Smiley o face pe canalul de YouTube care găzduiește emisiunea sa.

Show-ul, cu invitați, știri prezentate în maniera lui Smiley și chiar materiale de genul “vox popoli” a fost filmat în fostele Uzine Faur, acolo unde Andrei are studioul HaHaHa Production.

Până în momentul apariției acestui material, ediția cu cele mai multe vizualizări, aproape 400.000, este chiar prima ediție, în care artistul, printer alte momente, a primit numeroase sfaturi despre viața de tătic.

Următoarea clasată este cea mai recentă ediție, cu peste 320.000 de vizualizări, “Cum să-ți găsești sufletul pereche cu Gina Pistol și Josephine”. Faptul că invitata principală a lui Andrei a fost chiar partenera sa de viață și mama fetiței lui, Gina Pistol, a contat foarte mult.

„Este o emisiune social artistică difuzată din când în când, în jurul orei 8, pe canalele de Facebook, Instagram şi Youtube Smiley, adică ale subsemnatului. Ne-am dorit o emisiune de divertisment cu o componentă educativă, cu subiecte accesibile şi cu impact direct asupra publicului larg, urmăritorii fiind invitaţi să fie parte din poveste, să dezbată şi să continuie tema emisiunii în comentarii”, ne-a dezvăluit Smiley.


Artistul nu este singur în platoul emisiunii. „Cele mai populare comentarii sunt citite în emisiunea următoare, iar cei mai populari comentatori de pe Internet ajung invitaţi în platou. Nu durează mult, în jur de 60 de minute, şi ne dorim să fie dinamică şi de interes pentru oricine, de la copii, la oameni care se cred mari. Avem în fiecare ediţie un barman profesionist care încălzeşte discuţia cu o băutură pentru invitaţi, un public format din doi oameni selectaţi pe baza comentariilor episodului trecut, un invitat VIP care niciodată nu poate să ajungă, dar care este prezent măcar prin videoconferinţă, un invitat pe canapea specialist în subiectul dezbătut, un actor sau influencer popular într-o scenetă amuzantă de 2-3 minute şi un muzician foarte talentat care nu are parte de reflectorul meritat. Avem tot ce ne place nouă şi speram să placă şi celorlalţi că noi”, ne-a mai dezvăluit juratul de la „SuperStar România”.

“Copiii spun… cu Virgil Ianțu”

În urmă cu 20 de ani, “Copiii spun lucruri trăsnite”, prezentată de Virgil Ianțu, era una dintre cele mai urmărite emisiuni de televiziune din România. Difuzată la Prima TV, producția a avut și un alt prezentator, pe actorul Florian Ghimpu, însă a ieșit destul de repede din grila postului.

Între timp, Virgil Ianțu a reluat formatul și l-a lansat împreună cu Romanian Artists Agency pe YouTube, sub denumirea “Copiii spun… cu Virgil Ianțu”, chiar pe 1 iunie, anul acesta. Emisiunea, difuzată săptămânal, este deja la al doilea sezon, iar copiii prezenți, cu vârste cuprinse între 4 și 7 ani, sunt tratați ca niște adulți și răspund haios la întrebări… serioase.

Ediția cu cele mai multe vizualizări este cea cu numărul 1, din primul sezon, în care, printre copiii care au răspuns la întrebările lui Virgil, s-a regăsit și Erin, fetița cântăreței Sore. Peste 630.000 de vizualizări a înregistra ediția cu pricina.

“Duet cu Alexandra”, cu Alexandra Ungureanu

Este una dintre emisiunile produse de Divizia de Digital (theXclusive) a postului Kanal D, difuzate online.  Spre deosebire de Pro TV și Antena 1, care la rândul lor au producții online, dar care sunt difuzate exclusive pe platformele lor, Kanal D le distribuie pe YouTube.

“Duet cu Alexandra” este una dintre producțiile “theXclusive” foarte urmărite pe YouTube. Gazda emisiunii este Alexandra Ungureanu,  care, acompaniată de un band live, cântă împreună cu artiștii invitați. Printre întrebări și răspunsuri, se strecoară și interpretări live în duet. Ediția în care invită a fost Theo Rose a înregistrat aproape 220.000 de vizualizări.

Ce alte emisiuni mai pot fi urmărite pe canalul “theXclusive” de pe YouTube? “În oglindă” cu Mihai Ghiță, “Detectorul de minciuni”, “Well Done”, “La sală” și “Călătorește, trăiește, iubește” sunt câteva dintre ele.

“Pacientul 2.0”, cu Laura Bogaciu

“Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre sănătate pe limba ta și toate materialele sunt validate medical. Publicăm săptămânal despre sănătate pe subiecte cum ar fi nutriție, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie”… Este descrierea pe care o găsiți pe canalul de YouTube  “Pacientul 2.0”.

Laura Bogaciu, jurnalist și blogger, este cea care explică toate informațiile medicale despre anumite boli folosind un limbaj extreme de accesibil pentru oamenii obișnuiți. Este volubilă, amuzantă și credibilă în același timp.

Ediția cu cele mai multe vizualizări, aproape 240.000, este “De ce facem tromboză” și aa dunat până acum 474 de comentarii.

“Window Shopping” (Porc TV), cu Bogdan Drăcea

Dincolo de seria “Urbanist Sessinos”, unde ediția cu Irina Rimeș a ajuns la aproape 7 milioane de vizualizări, “Window Shopping” este o altă producție marca Porc TV care a prins foarte bine pe YouTube. Între timp, filmările pentru acest proiect par a fi încetat, căci  cel care o prezenta, Bogda Drăcea, este implicat acum într-o altă producție pe YouTube, “Kickz & Diggz”.

Revenind la “Window Shopping”, care aduce cu un late nigh show preserat cu plasare de produse marca Porc, ediția care a strâns cele mai multe vizualizări până acum, aproape 490.000, este cea în care a fost invitat Mihai Bobonete, actorul din “Las Fierbinți”.  Bobo, de altfel, revine pe YouTube cu un nou sezon al podcastului “Da Bravo” din 1 octombrie.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton