Adrian Nartea, Olimpia Melinte și Victoria Răileanu ne dezvăluie care sunt activitățile pe care le fac în perioada aceasta în care petrec timpul în casă alături de copiii lor.
Olimpia Melinte spune că vede partea bună a lucrurilor șiia această perioadă ca pe o vacanță, pentru că vine dupăniște ani în care a muncit foarte mult. „Da, îmi fac grijipentru ceea ce se întâmplă în toată lumea, am emoții înlegătură cu țara noastră și cu numărul de persoaneinfectate, sunt cu gândul la medicii care stau zilele astea înspitale, parte dintre ei sunt și din familia mea. Așa că n-am cum să nu trec prin momente grele, dar la noi acasă, înbula noastră, e liniște și pace, iar Sasha e tare fericit căputem sta împreună. Avem multe teme de făcut de la grădiniță, zilnic facem orele de engleză și germană, la indicațiile educatoarelor lui, dar pe lângă asta încercăm sădescoperim lucruri noi. De exemplu, zilele trecute am făcutexerciții de pilates împreună, ceea ce a fost un spectacolîn sine! Jucăm ascunsa în fiecare seară prin casă, acestaa devenit deja ritualul nostru de seară. De asemenea, am descoperit pe site-ul celor de la NASA un program făcutpentru copiii care stau acasă în această perioadă șiînvățăm cu bucurie lucruri noi despre spațiu, jucându-ne înacelași timp. Gătim împreună, jucăm fotbal pe terasă, am plantat flori și ne pregătim să vedem seria completă Stars Wars, pentru că Sasha își dorește de foarte mult timp săfacă asta și în sfârșit…avem timp!”
Victoria Răileanu povestește că la ei în casă nu se stălocului aproape deloc, iar din momentul în care se trezeșteaude
“Mami, trezește-te! Hai să ne jucăm”. „Mi se pare fascinant cum Carol vine cu idei și în lipsa de activitățiafară, își face jocul din ceea ce are. Are foarte multe jucăriidar, în perioada asta, parcă nu le bagă în seamă chiar atâtde mult. Ba chiar mi-a spus că vrea să facem curat iarășiîn ele și să le mai dăm și altor copii. Eu îi citesc în fiecareseară, înainte de culcare. Acum este atras de știință șitocmai ce am terminat o carte foarte interesantă pesubiectul acesta. Mi-am propus să îl învăț să scrie până se va întoarce la grădiniță. El își alege trei cuvinte pe zi șidimineața, la prânz și seara scriem câte unul din ele. Deja văd progrese, văd cum prinde încredere în el. Cred că estefoarte important să păstrăm o atmosferă cât mai sigură încasă, dar, în același timp, cred că trebuie să fim sinceri șisă le spunem ce se întâmplă și cum ne simțim noi, fără sădramatizăm prea mult. Eu sper ca băiatul meu să îșiamintească cu plăcere de perioada asta. Îi văd fericirea pechip pentru faptul că stăm împreună atât de mult timp și căne conectăm atât de bine.”
Adrian Nartea ne spune că educatoarea Marei le-a trimisteme pentru această perioadă, iar lui nu îi este ușor să îșiajute fiica, grădinița pe care o frecventează fiind cu predare în limba germană.
„E responsabilitatea noastră, ca părinți, să facem temele cu Mara, deși nu este ușor, pentrucă nu suntem vorbitori de limba germană. Ba chiar ne uităm împreună la desene dublate în limba germană, pentru ca Mara să exerseze. În plus, zilnic inventămdiverse jocuri. Spre exemplu, Mara are concert aproapezilnic, iar publicul suntem noi.”