Numărul de linkuri infectate detectate în atacuri care vizează furtul de date a crescut de cinci ori de la începutul anului, ajungând până la un sfert de milion la mijlocul lunii iunie, potrivit unei analize interne realizate de Bitdefender.
Numărul de linkuri infectate detectate în atacuri care vizează furtul de date a crescut de cinci ori de la începutul anului, ajungând până la un sfert de milion la mijlocul lunii iunie, potrivit unei analize interne realizate de Bitdefender.
Astfel, 26% dintre tentativele de phishing monitorizate au avut ca scop obținerea datelor bancare sau accesul la conturile utilizatorilor. În topul datelor râvnite de atacatori, urmează accesul la conturi de social media (18%), de magazine online (13%), de distribuție de fișiere (7%), companii de livrări și curierat (6%) și servicii de e-mail (4%).
În contextul în care tentativele de phishing sunt din ce în ce mai numeroase, dar și din ce în ce mai sofisticate și greu de detectat, ING și Bitdefender lansează un parteneriat pentru a încuraja utilizatorii să folosească soluții de securitate pentru a-și proteja datele și a preveni fraudele.
Toți clienții ING vor putea testa gratuit soluția Bitdefender Total Security timp de 30 de zile. Oferta poate fi accesată direct în Home’Bank. Ulterior, clienții ING pot achiziționa soluția Bitdefender Total Security, disponibilă pe 5 dispozitive, la un preț preferențial.
„În fiecare zi, suntem expuși la diferite amenințări cibernetice, pe care poate nu le conștientizăm. Folosim telefonul mobil pentru o mare parte din operațiunile zilnice și uneori, se întâmplă să nu acordăm atenția cuvenită atunci când primim mesaje prin SMS, e-mail sau aplicații de mesagerie. Este extrem de important să reținem că nicio bancă nu va cere niciodată unui client să intre în aplicația de internet banking de pe un link și să își introducă credențialele (utilizatorul și parola) sau datele cardului (numărul de card, codul CVV2, data de expirare).
Fraudele digitale au devenit o afacere „la cheie” pe dark web, iar valoarea daunelor din atacuri cibernetice este estimată la 10 trilioane de dolari până în anul 2025. Spre deosebire de anii precedenți, acum există specialiști care se ocupă de crearea mecanismelor de fraudă și a paginilor false; de aceea, vedem tot mai mult astfel de atacuri.
Ne bucurăm să lansăm parteneriatul cu Bitdefender prin care putem oferi o soluție de securitate performantă clienților noștri, pentru a-și proteja datele și banii din cont.” – Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.
În același timp, o altă tendință populară este promovarea mesajelor înșelătoare în motoarele de căutare și pe platformele de social media.
„Tentativele de phishing au devenit o parte integrantă a vieții noastre digitale. Suntem puși din ce în ce mai des să determinăm dacă linkul pe care l-am primit pe email sau SMS este adevărat, mai ales atunci când nu avem o soluție de securitate prezentă pe dispozitiv. Nu este ușor să realizăm întotdeauna pericolele la care ne expunem atunci când devenim victime. Fie că încearcă să ne convingă să oferim de bună voie detaliile noastre financiare crezând că facem o plată online, fie că suntem păcăliți să introducem datele de acces pe site-uri clonate ale unor servicii adevărate, atacatorii nu se opresc niciodată” – Bogdan Botezatu, director de cercetare în amenințări informatice la Bitdefender.
De ce ai nevoie de o soluție de securitate cibernetică?
Sfaturi pentru a te proteja de atacatorii cibernetici
Pentru mai multe detalii:
Adriana Brutaru
Interim Head of Internal & External Corporate Communication
M: 0735 313 408;
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.