Favoritul publicului a coincis, la această ediție, cu filmul premiat de juriul festivalului. În urma voturilor acordate de spectatori, Babyteeth a fost distins și cu Premiul Publicului, oferit de Mastercard, premii ridicate de distribuitorii filmului, Bad Unicorn. Producătoarea Ada Solomon, regizoarea Adina Pintilie, actorul András Hatházi, dramaturgul Csaba Székely și scriitorul Philip O Ceallaigh au desemnat doi câștigători ai Premiului pentru cea mai bună regie, în valoare de 3.500 de euro. Tim Mielants a impresionat juriul cu Patrick, o poveste care ,,a reușit să creeze o lume deosebită și bizară, cu cea mai mare naturalețe’’. Regizoarea Zheng Lu Xinyuan a fost premiată ex-aequo pentru Norul din camera ei/ The Cloud In Her Room, ,,o experiență cinematografică (și cinefilă) neconvențională, care dezvăluie o voce regizorală în devenire de un curaj și un talent impresionante’’.
Pentru ,,fascinanta incursiune în intimitatea unei femei aflate într-o situație de criză’’, actrița Evgeniya Gromova, protagonista filmului Fidelitate/ Fidelity, a fost distinsă cu Premiul pentru Cea mai bună interpretare, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Conceptual Lab. ,,Sunt bucuroasă să văd că viața nu s-a oprit pur și simplu și că festivalul acesta are loc, și sunt recunoscătoare că mă aflu printre premianți’’, a transmis actrița într-un mesaj video. Premiul Special al Juriului, în valoare de 1.500 de euro, oferit de HBO, i-a revenit producției independente Sora/ Sister, regizat de Svetla Tsotsorkova, ,,o poveste inedită, surprinzătoare și comică, în care un șir de minciuni conduce la adevăr’’.
500 invitați, spectatori și jurnaliști au fost prezenți la gala prezentată de președintele festivalului, Tudor Giurgiu, alături de Amalia Enache, și transmisă live. Spectacolul, organizat în conformitate cu normele de distanțare și cu respectarea măsurilor de siguranță, a debutat cu un moment muzical oferit de Surorile Osoianu. Invitată specială la eveniment, artista Marina Voica a cântat două dintre cele mai cunoscute melodii din repertoriul său. În onoarea celor peste 40 de ani dedicați teatrului și filmului, Maria Ploae ,,o expresie a sensibilității, fără de care istoria filmului românesc nu ar mai fi fost aceeași’’, a fost la rândul său premiată la Gala TIFF.19. În aplauzele publicului, jurnalistul Cătălin Ștefănescu i-a înmânat actriței Premiul de Excelență, oferit de Mercedes-Benz.
Prezent la eveniment, Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, i-a înmânat lui Radu Ciorniciuc, realizatorul documentarului Acasă, Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru secțiunea Lungmetraj, în valoare de 10.000 de euro (constând în role de film și servicii de producție), oferit de Cinelabs România.
,,Sperăm că filmul Acasă este un punct de pornire pentru o discuție reală despre implicarea celuilalt atunci când acest lucru este necesar’’, a subliniat producătoarea filmului, Monica Lăzurean-Gorgan.
Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru Debut, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Banca Transilvania, i-a fost acordat filmului Urma, în regia lui Dorian Boguță. O mențiune specială i-a revenit filmului Ivana cea Groaznică, realizat de Ivana Mladenović, ,,pentru curajul de a expune un suflet rănit, într-un mod fermecător, tandru și profund personal’’. Neputând fi prezentă la Gală din cauza restricțiilor internaționale de circulație, regizoarea a dedicat premiul Ancăi Pop, una dintre artistele din distribuție, care și-a pierdut viața în mod tragic în timp ce filmul se afla în post-producție.
Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film unui titlu din secțiunea Zilele Filmului Românesc, i-a revenit documentarului Totul nu va fi bine, realizat de Adrian Pîrvu și Helena Maksyom, un road-movie care urmărește traiectoriile unor vieți influențate de Cernobîl. Și atunci… ce e libertatea?, în regia lui Andrei Zincă, a cucerit inimile spectatorilor și a fost recompensat cu Premiul Publicului în secțiunea Zilele Filmului Românesc, în valoare de 1500 de euro, oferit de Dacin Sara.
Kaïmós, regizat de Sarra Tsorakidis, s-a remarcat printre filmele scurte din competiția autohtonă și a câștigat Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru secțiunea Scurtmetraj, în valoare de 1.500 de euro, oferit de UCIN, și servicii constând în echipament, cameră electrică și grip, în valoare de 5.000 de euro, oferite de CutareFilm. Juriul a acordat și două Mențiuni Speciale filmelor Bilet de iertare, în regia Alinei Șerban, și Moartea și cavalerul, regizat de clujeanul Radu Gaciu.
Jurnalista Alexandra Tănăsescu a fost desemnată la această ediție marea câștigătoare a Bursei Alex. Leo Șerban. Premiul în valoare de 2500 de euro, oferit în parteneriat cu Conceptual Lab, va sprijini dezvoltarea portalului online Cultura la dubă. O Mențiune specială, în valoare de 500 Euro, i-a fost acordată criticului de film Victor Morozov, pentru volumul Peste graniță. Cinema-ul românesc în context transnațional. Pentru rolul remarcabil din Monștri., actorul Cristi Popa a obținut Mențiunea specială, în valoare de 1000 de euro, acordată în parteneriat cu Conceptual Lab unui tânăr actor român care s-a remarcat într-un film lansat în anul 2019.
În cadrul platformei Transilvania Pitch Stop, premiul Eurimages Co-production Development Award, în valoare de 20.000 de euro, a fost adjudecat de proiectul Kretsul, regizat de Alexandra Likhacheva și produs de Anna Shalashina. Serviciile de post-producţie, oferite de Chainsaw Europe, în valoare de 25.000 de euro, au fost oferite proiectului Panopticon, regizat de George Sikharulidze și produs de Vladimer Katcharava. Premiul Transilvania Pitch Stop, oferit cu sprijinul DACIN SARA, în valoare de 3.500 de euro, i-a fost acordat proiectului Blue Banks, regizat de Andreea Cristina Borțun, o producție a Gabrielei Suciu-Pădurețu. În cadrul Transilvania Pitch Stop Workshop, premiul Transilvania Pitch Stop CoCo Award, oferit de Connecting Cottbus Co-Production Market, i-a revenit proiectului Sep & Ana, în regia lui Paul Cioran, produs de Claudiu Mitcu.
Premiul Juriului Tinerilor Francofoni, oferit de TV5 Monde, Institutul Francez și RFI România, a fost câștigat de filmul Adorație/ Adoration, ,,povestea de dragoste asimetrică, ieșită din tipare’’, în regia belgianului Fabrice du Welz.