Rugina sau deteriorarea vopselei
Fă o plimbare în jurul mașinii și fii atent la orice pete ruginite sau așchii de vopsea. Peticele de rugină mici, localizate, nu sunt neapărat o problemă, deoarece pot fi reparate destul de ușor. Dacă există locuri în care metalul este complet ruginit, poate dorești să reconsideri achiziția.
Probleme ale cadrului
În timp ce te plimbi în jurul vehiculului, ar trebui să cauți și problemele cu cadrul. Mașina stă la nivel pe pământ? Este ceva atârnat de trenul de rulare? Acordă o atenție deosebită barelor de protecție și caută în interiorul portbagajului și capotei șuruburi noi sau deformații care ar putea indica un accident recent.
Sub capotă
Motorul este cea mai importantă parte a oricărui vehicul. De aceea, este foarte mult să deschizi capota și să verifici atât aspectul motorului sau dacă există scurgeri de lichid sau dacă curelele sau furtunurile sunt într-o stare bună. Nu uita să controlezi și nivelul uleiului de motor.
Starea anvelopelor
Anvelopele îți pot transmite destul de bine dacă există anumite probleme de direcție sau suspensie. Cum îți poți da seama? Verifică dacă banda de rulare a acestora este uzată uniform.
Kilometraj
O mașina medie va parcurge aproximativ 20.000 de km în fiecare an. Știind această informație, este destul de ușor să afli dac valoarea kilometrajului arătată în bord este cea corectă. Dacă este foarte mare, atunci ar trebui să știi că există și o uzură mai mare a componentelor vehiculului. Poți afla dacă această valoare kilometrajului este reală și pe baza numărului de identificare VIN.
Electronica interioară
Derularea radioului atunci când se aprinde melodia preferată este una dintre micile bucurii ale deținerii unei mașini. Apasă câteva butoane și asigură-te că stereo și celelalte componente electronice funcționează corect. Pornește inclusiv aerul condiționat și căldura.
Tapițerie
Scaunele și țesătura interioară pot reprezenta o problemă într-un vehicul rulat. Atenție la rupturi, pete și piele crăpată pe toate scaunele din față și din spate – tapițeria poate fi un lucru costisitor de reparat.
Test drive
Testul de conducere este probabil cea mai importantă parte a achiziției unei mașini uzate. Verifică manevrabilitatea mașinii, accelerația, frânarea și suspensia. Mergi pe autostradă, dacă este posibil, și încearcă să parchezi în paralel pentru a-ți da seama de eventualele puncte moarte pe care le-ar putea avea mașina.
Inspecție mecanică
Dacă toate punctele de mai sus sunt așa cum trebuie, nu trebuie totuși să uiți că este o idee bun să o vadă și un mecanic de încredere, care este mult mai în măsură să descopere anumite probleme.