Homepage  / Articole

China a pus ochii pe Hollywood

China a pus ochii pe Hollywood

de Redactia Tvmania

AVATAR. Chinezii plătesc 22 de dolari pe un bilet la “Avatar”

În următorii doi ani, legăturile dintre China şi Hollywood ar putea ajunge într-un punct la care nici una dintre cele două părţi nu au visat vreodată. Nu vă miraţi dacă chinezii vor cumpăra chiar un studio de producţie. Acestea sunt previziunile pe care le face „Hollywood Reporter“, având în vedere câteva fapte concrete.

Ca şi India (care face afaceri mari cu al său Bollywood), China are o industrie de divertisment imensă şi sofisticată: nu e uşor deloc să distrezi 1.3 miliarde de oameni, nu? Această industrie îşi doreşte filme cu bugete imense, care trebuie recuperate, aşa că producătorii doresc să le difuzeze şi în afara ţării. Şansele ca aceste filme să prindă în străinătate se leagă de creativitatea hollywoodiană.

În plus, companiile chineze de divertisment, multe controlate de guvernul de la Beijing, au vaste resurse financiare, atunci de ce să nu investească în Hollywood?

2012. Pelicula cu John Cusack a făcut o sumedenie de bani în China.

Chiar şi numai cu 6000 de cinematografe (deşi multe altele sunt în construcţie), China este una dintre cele mai mari “pieţe de desfacere” pentru filmele făcute în America care ajung până la urmă să fie difuzate acolo. “2012” sau continuarea la “Transformers” au făcut, de exemplu, cei mai mulţi bani, în afara SUA, în China. Iar preţurile la bilete sunt semnificative. Un bilet la “Avatar”, de exemplu, în Beijing, costă 22 de dolari.

Chinezii nu uită, de asemenea, că au o rezervă destul de mare de filme chinezeşti foarte apreciate de critici, care ar putea avea remake-uri hollywoodiene de succes.

Anual, China îşi opreşte 20 de procente din încasările obţinute de filmele străine pe teritoriul său, iar procentul probabil că va creşte în următorii ani. Excepţie fac coproducţiile cu o companie chinezească, chiar şi pentru filmele în limba engleză. Iată de ce şi Hollywoodul este direct interesat de o colaborare mai strânsă cu China. În plus, dacă sunt folosite şi echipe locale, costurile de producţie ar fi mult mai mici. Disney chiar le-a luat-o înaintea tuturor şi face un remake în limba chineză după “Liceul muzical”, în coproducţie cu o companie chineză. Iar producătorii de la Hollywood nu o duc cu toţii strălucit: recent, studiourile Miramax, fondate în 1979, tocmai şi-au închis porţile.

Singura întrebare care rămâne este cât de mult le va permite autorităţile chineze producătorilor de film să-şi “arate muşchii” şi să abordeze teme care ar interesa pe toată lumea.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton