Homepage  / Știri

Şeful Pro TV, Costi Mocanu: “Ţintim mai mult!”

Şeful Pro TV, Costi Mocanu: “Ţintim mai mult!”

de Redactia Tvmania

Costi Mocanu e în Pro TV încă de la lansarea din 1995 şi a ajuns să conducă postul 13 ani mai târziu, după ce a fost şef şi peste Sport.ro în această perioadă. Acum, însă, vorbim doar despre “viitor”, pentru că “acesta este timpul lui «Gândeşte liber!»”. Astfel, şeful Pro TV, prevede o perioadă şi mai fructuoasă pentru liderul pieţei româneşti de televiziune şi suratele sale, dintre care cea mai nouă, Acasă Gold, va ieşi pe piaţă în aprilie.

Cu cele mai urmărite ştiri, producţii de divertisment, seriale, emisiuni de reportaje (şi aşa mai departe) de la noi, Mocanu vede un Pro TV chiar mai puternic, luând exemplul colegelor de trust din alte ţări.

TV Mania: Pro TV are cele mai urmărite emisiuni de divertisment (“Românii au talent” şi “MasterChef”) şi cele mai urmărite seriale (“Pariu cu viaţa” şi “Las Fierbinţi”), pe lângă lideri tradiţionali ca “Ştirile Pro TV” sau “Happy Hour”. E cel mai de succes sezon de primăvară din mandatul tău?

Costi Mocanu: Nu mă uit la grilă ca la un trofeu personal. Grila Pro TV nu este a mea, ea este făcută de mii de ore de muncă ale unei echipe cum alta nu este în România. Grila de astăzi arată frumos, aşa este, dar Pro TV are repere înalte, mai sus decât audienţa de astăzi.

Suntem parte a unui grup (Central European Media Entreprise) unde cote de audienţă de 50% sunt comune, în Slovenia şi în Bulgaria de exemplu, de aceea avem întotdeauna la ce să ne gândim. Sigur, piaţa românească e cea mai dificilă dintre toate, dar asta nu ne împiedică să nu ţintim mai mult.

“Pariu cu viaţa” şi “Las Fierbinţi” au venit după sezoane în care seriale MediaPro ca “Iubire şi onoare”, “Aniela” sau “Moştenirea” nu s-au apropiat de succesul unor “Inimă de ţigan” sau “Regina”. Cărui fapt crezi că se datorează revirimentul?

Să fim corecţi. „Pariu cu viaţa” şi „Las Fierbinţi” sunt difuzate în prime time-ul Pro TV, nici unul dintre celelalte amintite aici nu a beneficiat de această expunere. Slot răsfăţat, aflat în prim planul publicului, dar şi cu mari responsabilităţi.

Vorbim despre două produse, cele de astăzi, care vin după serii din care am învăţat lucruri, atât noi, ca difuzori, cât şi producătorii, colegii de la Media Pro Entertainment. Noi nu avem clipe „liniştite”, nu investim pentru a bate pasul pe loc.

Din fiecare produs difuzat am învăţat lecţii. Lecţii de cercetare, de scenariu, de distribuţie, de dialog între producător şi televiziune. Le aplicăm şi mergem  mai departe. Important e să o facem având certitudinea că ceea ce oferim astăzi e mai bun decât experienţa anterioară.

Cum se potriveşte Acasă Gold în portofoliul vostru, având în vedere că mai deţineţi un post cu o ofertă consistentă de telenovele?

Acasă „cel mare” se va întoarce către producţia românească. Mai devreme sau mai târziu, în funcţie de cât de repede îşi va reveni piaţa din această criză prelungită, se va întoarce. În felul acesta vom difuza mai greu titluri străine, pentru că ţinta noastră e una foarte clară: producţie românească.

Vorbeam mai devreme despre „Inimă de ţigan” şi „Regina”, ştiţi că au trecut 5 ani de la prima difuzare a seriei? În orice ciclu normal de difuzare trebuie să prevezi second run-ul, şi el va veni, pe Acasă Gold, pentru toate produsele noastre construite de-a lungul timpului.

La fel stau lucrurile şi cu titluri de mare succes produse de piaţa sud-americană, „Clona” sau „Marimar”, care sunt producţii blockbuster pentru cei care apreciază genul. Acasă Gold e o televiziune care va difuza producţii de colecţie.

La şedinţa CNA la care Acasă Gold a primit licenţa, observai că telenovelele sunt foarte iubite de tineri, în vreme ce membrul CNA Mihai Mălaimare era de părere că “nu ne rămâne decat să ne sinucidem”. E prea dur?

Serios, avem cu toţii alte lucruri mult mai bune de făcut. Şi este valabil şi pentru domnul Mălaimare. E părerea dumnealui şi am ascultat-o zâmbind, pentru că am luat-o ca pe o glumă.

Nu văd o problemă în prezentarea unor poveşti de dragoste. Şi “Albă ca Zăpada” e o poveste de dragoste, şi “Cenuşăreasa”, şi “Frumoasa şi Bestia”. Le arătăm copiilor în timp ce-i adormim şi suntem părinţi buni. Brusc, la maturitate, ele devin bau-bau?

De ce, pentru că prinţesa devine señora? Marile succese de telenovele au la bază poveşti comune, consacrate, poveşti de iubire spuse într-un scenariu diferit. Cred că trebuie să arătăm o minimă consideraţie telespectatorilor care preferă poveşti de iubire.

Pentru prima dată în ultimii şase ani, am avut un sezon de primăvară fără “Dansez pentru tine”. Mai sunt şanse pentru o revenire?

“Dansez pentru tine” a luat o pauză după 6 ani şi 12 sezoane consecutive. Nu ne-am propus să aşezăm produsul în raftul cu cărţile de istorie a Pro TV, el este în continuare un format capabil să aducă satisfacţie.

Actualul sezon e, probabil, ultimul pentru TVR ca deţinătoare a primei opţiuni pentru meciurile de Liga Campionilor. Va fi Pro TV un jucător în următoarea licitaţie?

Am spus-o nu o dată – Pro TV este interesat de orice program premium. Cu condiţia ca el să respecte criterii de performanţă financiară şi de audienţă.

Plecând de la aceste valori, grupul Pro TV SA a făcut o ofertă pentru anumite pachete din competiţiile europene. Repet însă ce am spus mai devreme, ţinta noastră principală este clar alta – producţia originală românească.

Cum vede directorul celui mai de succes post comercial de la noi efectele crizei? Cand crezi că va ajunge piaţa la nivelul de dinainte, sau măcar la unul ceva mai “sănătos”?

Haideţi să vă spun că în culmea acestei crize, Pro TV le prezintă românilor grila care face subiectul acestei discuţii. Efectul crizei este şi “Masterchef”, este şi “Românii au talent” sau “Vocea României”. Şi “Serviciul Român de Comedie”, şi “Pariu cu viaţa” şi “Las Fierbinti”.

Precum şi anchetele jurnalistice de la “România, te iubesc”, care presupun investiţii şi resurse importante. Asta trebuie să se vadă, restul sunt chestiuni care nu-i interesează pe telespectatori şi este normal aşa. Ce mai contează când ajungem foarte departe?

Vă pot răspunde având în vedere nenumărate scenarii. Important este ca piaţa să-şi stopeze căderea şi să revină într-un teritoriu pozitiv, iar sfârşitul crizei să ne găsească cu un brand la fel de solid şi cu o reputaţie neştirbită.

Ca lider al televiziunilor comerciale, cu o poziţie mai mult decât solidă, în ce directii crezi că ar trebui să evolueze Pro TV în viitor? Care sunt provocările atunci când trebuie să menţii acest standard?

Pro TV numai despre asta a vorbit din 1995 încoace, despre viitor. Pro TV este viitor, acesta este timpul lui „Gândeşte liber!”.

Îţi cunoşti publicul, ştii ce vrea şi unde-l găseşti, vorbeşti cu el, îi oferi respect, îi prezinţi calitate, îl înţelegi – înseamnă că eşti pe un drum bun. Mă aşteptam să fiu întrebat despre voyo.ro. Să vă spun un secret – voyo.ro este o parte importantă din Pro TV-ul viitorului.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton