Homepage  / Televiziune

Cum alege Kanal D serialele turcești pe care le difuzează. Interviu cu Ilcnur Agop (Kanal D)

Cum alege Kanal D serialele turcești pe care le difuzează. Interviu cu Ilcnur Agop (Kanal D)

de Ruxandra Dinca,

Ilcnur Agop lucrează de 15 ani la Kanal D. Absolventă a Universității din Istanbul, Facultatea de Jurnalism, secția Radio, Televiziune și Cinematografie, face parte din echipa Kanal D chiar de la înființare. În calitate de Production Content Manager, coordonează producții de divertisment locale, dar este implicată activ și în mecanismul de selectare a serialelor turcești, proces despre care ne-a dat mai multe detalii în cele urmează

 1. Aveți un rol important în a stabili care anume seriale turcești sunt difuzate de Kanal D. În ce anume constă slujba dvs?

Ilcnur Agop: Ne dorim, încă de la înființarea acestei televiziuni, în urmă cu 15 ani, să le oferim telespectatorilor cele mai interesante seriale turcești. De altfel, acest trend a fost impus pe piața din România chiar de Kanal D. Personal, sunt implicată în mecanismul alegerii celor mai bune producții, tocmai de aceea urmăresc îndeaproape atât piața din România, cât și piața din Turcia. 

În fiecare zi sunt cu ochii pe rezultate, lansări, proiecte care ne-ar putea interesa. Sunt în legătură directă cu stațiile, distribuitorii și producătorii serialelor. Cifrele, pe plan local și internațional, sunt și ele foarte importante în tot acest mecanism de selectare.

Faptul că la Kanal D nu mă ocup doar de achiziționarea serialelor turcești, ci sunt implicată și în producție mă ajută să am o privire de ansamblu asupra lucrurilor și pot interpreta atât conținutul, cât și cifrele mult mai corect. Succesul nostru cu serialele turcești nu este și nu a fost niciodată întâmplător. Se bazează pe foarte multe ore de vizionare, cercetări de piață, legături directe cu oamenii care se ocupă de aceste produse.

În spatele fiecărui serial achiziționat și apoi difuzat există mereu o poveste și răspunsul la întrebarea: „de ce să îl difuzam?”. Suntem întotdeauna atenți la trenduri în materie de conținut, de seriale, la ce a funcționat atât la noi, cât și la ceilalți. În acest fel am reușit să creem cel mai longeviv și de succes brand la stației.

2. În ultimii ani, serialele turcești au cucerit, pur și simplu, toată lumea. Cum alegeți dintre ele?

În Turcia, în fiecare an sunt lansate în medie aproximativ 30 de titluri. Dintre acestea, aproximativ 10 seriale merg mai departe pentru un sezon și doar 4 ating cel de-al doilea sezon. În trecut, numărul acesta era și mai mare. Există câteva criterii după care facem alegerea finală, dar cea mai importantă este povestea. Ea este factorul decisiv. 

3. S-a întâmplat vreodată ca un serial hit în Turcia să nu meargă la fel de bine la noi? Și invers?

În 2014, imediat după succesul răsunător avut de „Suleyman Magnificul”, au început să se producă foarte multe seriale istorice. Proces care continuă și azi în Turcia. În acest moment există două seriale de acest gen în Turcia, care înregistrează audiențe uriașe.

Primul, care a avut un succes răsunător în Turcia timp de 5 sezoane, este „Diriliș Ertugrul”, pe care noi nu l-am luat niciodată în considerare pentru că nu l-am considerat potrivit pentru piața din România. Primul sezon a fost chiar difuzat și în România de Prima TV, dar pentru că rezultatele nu au fost cele așteptate, difuzarea a fost întreruptă după câteva episoade.

Cât despre seriale cu mai mică anvengură pe piața locală, în Turcia, putem menționa „Dragoste infinită”, care a înregistrat audiențe în media stației pe care era difuzat în Turcia, dar care a zguduit practic piața internațională, iar în România a fost unul din cele mai vizionate seriale turcești.

La fel s-a întâmplat și în cazul „Bahar – Viață furată”. Noi am fost printre primii care l-am achiziționat, iar după succesul din România, la Kanal D, a fost vândut în foarte multe teritorii.

4. Ce fel de povești sunt la modă acum în Turcia?

În acest moment, sunt apreciate de publicul larg poveștile cu substrat psihologic, adaptările după cărțile lui Gülseren Budayıcıoğlu, o scriitoare foarte apreciată în Turcia (n.red. – „Mireasa din Istanbul”, „Prizoniera destinului”), dar și cele după poveștile coreene, care au fost oarecum mereu în trend. Și serialele istorice sunt de ceva timp în topul preferințelor publicului din Turcia, cum spuneam anterior.

5. În ultimii ani nu ați mai adus seriale istorice, deși „Suleyman Magnificul” a fost un adevărat fenomen la noi. De ce?

„Suleyman Magnificul” a fost mai mult decât un serial istoric. A fost mai degrabă o dramă intensă împletită cu  aspecte istorice, să coloreze, să ofere greutate și autenticitate produsului, și din acest motiv a fost atât de apreciat pe piața internațională. 

Un serial local, cu povești istorice ce pot fi percepute și înțelese doar de publicul local, nu va avea același succes în alte teritorii, drept dovadă că s-au tot produs seriale istorice după „Suleyman Magnificul”, dar acestea nu au mai atras atenția  publicului internațional. Și noi sperăm ca în curând să mai apară un produs similar ca efecte precum a fost „Suleyman Magnificul” și să ne bucurăm cu toții de el. Din păcate, nu avem vreo informație cu privire la faptul că vreun producător din Turcia pregătește un astfel de produs.

Suleyman Magnificul

6. Serialele turcești au cucerit lumea și cu titluri de comedie romantică, gen „Vis de iubire”, cu Can Yaman și Demet Özdemir, ca să dăm un singur exemplu. De ce nu le vedem și la Kanal D?

Titlurile menționate au avut într-adevăr succes în piața telenovelelor, mai exact în America Latină, pentru că oamenii erau și sunt obișnuiți cu astfel de produse. Ele și pe piața autohtonă sunt privite ca niște telenovele. Nu putem difuza tot ceea ce se produce și atunci trebuie să alegem, iar opțiunea noastră a fost întotdeauna drama, ceea ce ne-a adus succesul, diferențierea și poziționarea noastră din piață. De Demet Özdemir publicul nostru s-a putut bucura odată cu difuzarea serialului „Prizoniera destinului”, aceasta fiind și prima dramă în care ea a jucat.

 7. La începutul anului, ați anunțat inițial că lansați serialul „Melek”, apoi ați revenit și a început „Fiica ambasadorului”. Ce intenționați cu „Melek”?

Televiziunea este un business foarte dinamic, într-un context fluctuant, e firesc uneori să îți schimbi strategia difuzărilor. Imediat ce vom hotărî că este momentul oportun pentru această producție, o vom lansa. Considerăm că mutarea a fost una de succes având în vedere rezultatele de la „Fiica ambasadorului”.

Melek

8. Ce titluri noi mai aduceți anul acesta?

Nu o să vă surprind spunându-vă că și anul acesta cele mai râvnite și apreciate produse de acest gen se vor vedea tot la Kanal D! Nu vă pot încă divulga ce va intra anul acesta, dar vă pot spune, de exemplu, că mai avem nedifuzate două sezoane din mult așteptatul serial „Prețul fericirii” (n.r – în original „Yasak Elma”), care merge foarte bine în Turcia. Probabil că se va mai filma încă un sezon pe lângă cele două încă nedifuzate de noi. 

9. Kanal D a lansat la noi moda serialelor turcești, acum 15 ani, cu „1001 de nopți”. Între timp, astfel  de producții se văd și la alte posturi tv, plus pe platformele online. Cum vă influențează această nouă stare de fapt?

Noi ne bucurăm că acest trend există pe piață și că foarte multe televiziuni au preluat modelul. În continuare audiențele pe acest gen de producții se înregistrează la Kanal D și asta înseamnă că publicul apreciază alegerile pe care le facem.

sursa foto principală: Ciprian Manolache

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton