Cum astfel de magazine dețin mai multe categorii de produse – cuțite, electrocasnice, tacâmuri, oale, seturi de farfurii etc., ca acestea să nu pară dezordonate au nevoie de sisteme inteligente de display, prin intermediul cărora clienții să le poate vedea în cel mai mic detaliu, iar în urma informațiilor să facă sau nu achiziția.
Mai trebuie, oare, să adăugăm faptul că există o competiție acerbă între branduri în a atrage și reține atenția clienților? Cel mai probabil, nu! Ca proprietar al unui astfel de magazin, cu siguranța întrebarea ”Cum să îmi aranjez eficient rafturile pentru a-mi maximiza vânzările și a le oferi clienților o experiență de cumpărături plăcută?” te cam pune pe gânduri.
Mobech sare în ajutorul tău cu câteva informații utile:
Pentru început, înțelege-ți clienții
Primul pas în crearea unui spațiu eficient și atractiv este înțelegerea clienților. Cine sunt ei? Ce preferințe au? În funcție de profilul acestora poți ajusta gama și modul de expunere a produselor pe care le oferi.
Aplică principiul piramidei
Produsele de bază sau cele populare sunt amplasate la nivelul ochilor, pentru a fi imediat vizibile. Accesoriile și produsele complementare se plasează în apropiere, la nivelul mâinilor, astfel încât să se creeze o legătură între acestea și să se stimuleze cumpărăturile impulsive.
În zona de rafturi pentru magazin de la nivelul picioarelor se plasează produsele mai puțin populare sau cele care sunt frecvent cumpărate. Chiar dacă acestea sunt mai puțin vizibile, clienții care știu exact ce doresc vor căuta și vor găsi produsele respective.
Gruparea produselor
Gruparea produselor după categorii sau tematică este o altă strategie eficientă. Astfel, clienții pot să găsească rapid ceea ce caută, în special oalele și tigăile; lângă acestea pot fi plasate ustensilele de gătit, în timp ce ceștile și cafetierele pot forma o zonă destinată cafelei.
O altă abordare este gruparea produselor pe baza unei tematici sau a unui scop specific. De exemplu, poți avea o secțiune dedicată grătarului, unde poți grupa grătare, ustensile pentru grătar, condimente și chiar cărți de rețete specifice.
O altă metodă eficientă este organizarea produselor în funcție de intervalul de preț. Acest lucru este de ajutor pentru clienții care își stabilesc un buget de cheltuieli, permițându-le să se orienteze cu ușurință către produsele care se încadrează.
Una dintre cele mai eficiente strategii de grupare a produselor este reprezentată și de combinarea produselor care se completează reciproc. De exemplu, lingurile de măsurat pot fi amplasate lângă blaturile de bucătărie sau cuptor.
Rotirea produselor
O strategie frecvent utilizată în retail este rotirea produselor, respectiv schimbarea regulată a locației, astfel încât clienții să treacă și pe lângă produsele mai puțin cunoscute. Rotirea produselor este o tehnică puternică în merchandising, menită să mențină aspectul magazinului proaspăt și interesant pentru clienți, în timp ce maximizează expunerea unei varietăți de produse.
Intervalul de timp între rotiri depinde de ritmul vânzărilor, sezonul sau evenimente speciale (Paște sau Crăciun). Unii comercianți preferă să rotească produsele lunar, în timp ce alții consideră că un intervalul trimestrial sau semestrial este suficient.
În timp ce rotești produsele ai oportunitatea de a revizui și produsele care nu se vând. Dacă un produs nu se vinde bine după ce a fost expus în diferite zone ale magazinului, s-ar putea să fie momentul să îl înlocuiești cu ceva nou.