Modifica setarile cookie
Homepage  / Articole

Discovery Channel a împlinit 25 de ani

de Redactia Tvmania

Tradiţia „Săptămânii rechinilor” a început la Discovery Channel şi este dusă mai departe de Animal Planet.

Au trecut 25 de ani de când Discovery Channel a emis pentru prima dată în Statele Unite ale Americii. În tot acest timp, fondatorul John Hendricks a reuşit să transforme postul de televizune într-o reţea globală, ale cărei programe ajung în nu mai puţin de 1,5 miliarde de case din 180 de ţări.

Compania media Discovery Communications investeşte sute de milioane de dolari în fiecare an pentru a duce mai departe viziunea lui John Hendricks. În urmă cu 25 de ani, acesta folosea un capital de doar 5 milioane de dolari (printre investitori se numărau cei de la BBC), pentru a pune bazele postului Discovery Channel. Programul prin cablu ajungea la 156.000 de locuinţe din SUA, fiind difuzat 12 ore pe zi (între 3 p.m. şi 3 a.m.).

Prima serie difuzată se numea „Iceberg Alley” (despre aisbergurile care reprezentau un real pericol pentru lucrătorii de pe o platformă petrolieră) şi, un an mai târziu, Discovery Channel avea şase milioane de abonaţi – doar o mostră a expansiunii media ce va urma.

John Hendricks, directorul şi fondatorul Discovery Communications, este renumit pentru acţiunile sale caritabile.

În 1988, un alt program de succes îşi făcea loc în grilă. „Shark Week” (Săptămâna rechinilor) a devenit atât de populară încât a fost transformată în „Shark Month” (Luna rechinilor) pe Animal Planet.

Un an mai târziu, Discovery se lansa în Marea Britanie şi Scandinavia, posturile companiei ajungând să fie disponibile în 50 de milioane de case începând din 1990. John Hendricks aşteaptă alţi şase ani pentru a intra pe piaţa din Africa.

Primele imagini live cu epava Titanicului erau difuzate în peste 100 de ţări de Discovery Channel în `98, iar Animal Planet trece pragul de 100 de milioane de telespectatori în 2000, la doar 4 ani de la lansare.

Programele Discovery Communications erau urmărite de un miliard de telespectatori în 2004, numărul acestora fiind de 1,5 miliarde în prezent.

.

De 13 ani în România

Ada Roseti a lucrat la televiziunea naţională înainte de a ajunge să ţină frâiele Discovery Channel în România.

.

Discovery Channel s-a lansat în România în 1997, iar reţeaua a ajuns să aibă alte 6 posturi între timp: Animal Planet, Discovery Travel&Living, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery şi Discovery HD Showcase.

Ada Roseti, fostul director de achiziţii, vânzări, subtitrare şi programare al Televiziunii Române, ocupă funcţia de Channel Manager al Discovery Networks România din 2008.

.

.

.

.

Documentare cu priză la public:


„Omul-grizzly”

Timp de 13 ani, Timothy Treadwell (foto) a folosit o cameră pentru a-şi înregistra obsesia pentru urşii grizzly. După moartea prezentatorului, care a fost ucis de un urs, „Omul-grizzly” a apărut şi în cinematografe, devenind unul dintre cele mai de succes documentare ale tuturor timpurilor.

„Vânătorii de mituri”

Jamie Hyneman şi Adam Savage sunt două dintre cele mai recognoscibile feţe de la Discovery Channel. Ei s-au luat la trântă cu miturile pe parcursul a 130 de episoade, împărţite în 8 sezoane, şi nu au de gând să se oprească aici.

„Raising the Mammoth”

Exploratorul Bernard Buigues conduce o expediţie în nordul Siberiei, pentru a scoate la lumină un mamut lânos, care a stat îngropat mai bine de 20.000 de ani. Fosila este transportată 200 de kilometri cu un elicopter, astfel încât să poată fi studiată de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă.

.

Urmărește-ne pe Google News
  

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te