Homepage  / Cinema

Dracula Film Festival 2015: „Jeruzalem” (2015), cronică de film

de Redactia Tvmania

Filmul începe cu avertismentul profetului Ieremia din Talmud-ul evreiesc: „Există 3 porţi spre iad. Una în deşert, una în ocean şi alta în Ierusalim”. Atâta ură erupe în oraş – un creuzet de evrei, catolici şi arabi care, cum explică atât de plastic un taximetrist din oraşul israelian, „au o tradiţie minunată de a se omorî între ei” – că uneori pământul se rupe şi morţii ies la lumină.

jeruzalem

Povestea e un „found footage” cu un twist tehnologic modern (acţiunea e filmată cu o pereche de ochelari Google Glass) şi are în centru două prietene cu nume biblic – Sara şi Rahela – a.k.a. Sarah (Danielle Jadelyn) şi Rachel (Yael Grobglas). Prima şi-a pierdut fratele cu un an în urmă şi are nevoie de o evadare din cotidian; aşa că fetele se urcă în avionul spre Tel Aviv, unde îl cunosc pe Kevin (Yon Tumarkin), un antropolog care le face o ofertă de nerefuzat: să vină cu el la Ierusalim.

În Oraşul Sfânt, cei trei se cazează la un hostel, bifează obiectivele turistice, află că destui turişti care calcă străzile pe urmele lui Iisus îşi ies din minţi din cauza „sindromului Ierusalim” şi, de Yom Kippur (Ziua Ispăşirii la evrei), ajung în mijlocul transformării înspăimântătoare a oraşului.

Filmată fără aprobare ca la carte din partea autorităţilor (regizorii Doron şi Yoav Paz i-au minţit că fac un documentar), pelicula israeliană are un final înălţător şi pleacă de la o idee bună, dar nu o duce la îndeplinire călcând acceleraţia la maximum, urlând şi bătându-se cu pumnii în piept ca King Kong – devine ridicolă pe alocuri şi impresionează mai mult prin imaginile-vederi cu Ierusalimul decât prin monstruoasa poveste.

Staţi cu ochii pe www.tvmania.ro şi mâine, pentru a afla noi informaţii de la Dracula Film Festival, Braşov, ediţia nr. 3!