Homepage  / Articole

Efectul „Vagabondului milionar”

Efectul „Vagabondului milionar”

de Redactia Tvmania

Povestea din „Vagabondul milionar” a declanşat moda serialelor indiene în America

La nici doi ani de la apariţia peliculei plasate în mahalalele din Mumbai, care a câştigat opt Oscaruri, televiziunile americane încep să percuteze cu poveşti inspirate de cultura asiatică.

Două dintre serialele care vor debuta pe piaţa din S.U.A în acest an, sitcomurile „Nirvana” (Fox) şi „Outsourced” (NBC), gravitează în jurul unor personaje indiene. Un al treilea, versiunea americană a seriei comice engleze „The Kumars at No. 42”, va fi lansat tot în 2010, cel mai probabil în reţeaua FX.

Coincidenţă sau un efect întârziat al „Vagabondului milionar”? „Cred că «Vagabondul…» a avut o mare legătură cu fenomenul”, a declarat, pentru Reuters, un producător TV american.

„Influenţa era chiar acolo, în fierbere, cu popularitatea crescândă a hainelor indiene, a bucătăriei indiene şi a filmelor de la Bollywood, dar filmul a dus-o dincolo de limită, cu succesul său la public şi la critici”.

La Hollywood, succesul poveştilor indiene a crescut exponenţial anul trecut cu hit-ul regizat de Danny Boyle, dar şi cu ajutorul contractului de 1,2 miliarde de dolari semnat între conglomeratul indian Reliance şi studiourile americane DreamWorks.

Reliance vrea şi un parteneriat cu studiourile MGM şi a semnat conctracte cu opt actori de primă mână din Cetatea Filmului, printre care George Clooney şi Brad Pitt. Pe micile ecrane, în schimb, impactul crescând al Indiei a fost ceva mai lent, dar la fel de important.

Niciun serial de succes fără un star indian

Serialele „Nirvana”, „Outsourced” şi „The Kumars…” au mai fost testate pe piaţa din S.U.A., în anii trecuţi, dar fără să prindă la public. Ultimul a fost promovat în 2002, însă povestea cu indieni a fost transformată, ulterior, într-un serial despre o familie mexicană, „The Ortegas”.

Kal Penn (32 de ani) ar fi trebuit să fie protagonistul sitcomului „Nirvana”

În 2004, când NBC a filmat două episoade-pilot pentru „Nirvana”, unul dintre ele cu actorul indian Kal Penn („Bal cu scandal”, „Dr. House”, „Superman revine”) în prim-plan, pe micile ecrane din Statele Unite erau doar doi indieni în prime-time.

Astăzi, în schimb, cele mai de succes seriale americane lansate în ultimii cinci ani au printre protagonişti un actor indian. E valabil pentru „The Office”, „The Big Bang Theory”, „30 Rock”, „Parks and Recreation” şi trei dintre debuturile de anul trecut, anume „Community”, „Glee” şi „The Good Wife”.

Şi producţia „24” a avut în distribuţie indieni, printre care şi unul dintre cele mai mari staruri de la Bollywood, Anil Kapoor, care a jucat în „Vagabondul milionar”. Mai mult, Kal Penn, care trebuia să fie cap de afiş în „Nirvana”, a jucat în popularul „Dr. House” înainte de a alege o carieră în comunicarea politică, la Washington.

Noul trend de la Hollywood

Că industria cinematografică şi cea TV îmbrăţişează popularitatea din ce în ce mai mare a culturii indiene nu e deloc surprinzător, potrivit istoricului TV american Tim Brooks. „Hollywood-ul şi televiziunea, mai ales, se aruncă întotdeauna după trenduri”, a explicat el pentru Reuters.

O altă apariţie cu aromă asiatică de pe piaţa TV americană va fi sitcomul de pe ABC „Funny in Farsi”, despre o familie de imigranţi iranieni. Aceasta a primit „lumina verde” în 2010 după ce fusese respinsă anul trecut.

India, văzută de brazilieni

Şi sud-americanii profită de efectul „Vagabondului milionar”. Producţia braziliană „India” a câştigat premiul Emmy la categoria „Cea mai bună telenovelă” în 2009 şi se bucură de un mare succes, fiind plasată chiar în ţara din sudul Asiei.

Serialul e difuzat la noi de postul Acasă, de luni până joi, de la ora 21.30, şi e creaţia celebrei Gloria Perez, cea care a produs şi telenovela „Clona”.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton