Modifica setarile cookie
Homepage  / Vedete străine

Emma Thompson, goală pe ecran la 63 de ani în filmul „Good Luck to You, Leo Grande”. „A fost cel mai dificil lucru”

de Andreea Hentea,

Extraordinara actriță britanică Emma Thompson povestește, cu umorul său specific, cum a fost să apară goală pe ecran la 63 de ani, într-un film care nu vorbește însă doar despre sex, scrie nytimes.com.

Selectat, anul acesta, la festivalurile de la Sundance și Berlin și prezentat, săptămâna trecută, la Festivalul de Film de la Tribeca, noul film al actriței, „Good Luck to You, Leo Grande” (2022), nu vorbește nicicum doar despre sex, ci în primul rând despre apropiere, înțelegere, auto-ironie, umor, auto-acceptare și căldură umană.

Eroina sa, Nancy Stokes (Emma Thompson), este o văduvă de 55 de ani care își dorește o legătură sexuală de calitate și îl angajează pe tânărul gigolo Leo Grande (Daryl McCormack, cunoscut din „Peaky Blinders”, unde l-a jucat pe Isaiah Jesus), cu care se întâlnește într-o cameră luxoasă de hotel. La scurt timp, ea descoperă câtă nevoie avea, de fapt, de comunicare și de renunțare la inhibiții.

VEZI  GALERIA FOTOPOZA  1 / 8

Emma Thompson, despre cum a fost să apară goală pe ecran

Emma Thompson („Întoarcere la Howards End”, „Rămășițele zilei”, „Rațiune și simțire”, „Îngeri în America”, „Regele Lear”) a povestit că, deși a fost alegerea ei să se dezbrace, acesta a fost „cel mai dificil lucru pe care l-a făcut vreodată în cariera ei de patru decenii”.

Cu aceeași dezinvoltură cu care își lasă părul nevopsit, fermecător aranjat, dar într-o nuanță care nu îi ascunde deloc vârsta, marea actriță și-a păstrat umorul, zâmbetul larg și binecunoscuta expresie atât de inteligentă și autoironică, în timp ce a povestit despre această experiență ieșită din comun.

Actrița a acceptat să stea de vorbă despre acest rol, cel mai dezinhibat pe care l-a jucat. Filmul „Good Luck to You, Leo Grande” (2022), regizat de Sophie Hyde, este difuzat de platforma Hulu din 17 iunie. Emma Thompson, care joacă rolul principal, apare goală în anumite scene, dar mai ales este pusă în situația de-a se dezvălui și la nivel emoțional.

Întâlnirea cu un bărbat necunoscut, mult mai tânăr, care este plătit pentru acest serviciu, o pune pe această femeie, care nu a mai cunoscut o asemenea experiență și care „a depășit fiecare graniță pe care a cunoscut-o vreodată în viața ei, în fața unui act monumental de rebeliune”, spune Emma Thompson.

Nancy ia cea mai teribilă decizie – ea face ceva total neobișnuit, curajos și revoluționar”, a mai spus Emma Thompson. „Și apoi se gândește de cel puțin două sau trei ori să nu o facă. Dar este norocoasă, totuși, pentru că a ales pe cineva care se întâmplă să fie destul de înțelept și sensibil, cu un nivel neobișnuit de înțelegere a condiției umane, care își dă seama prin ce trece ea și reușește să îi sugereze cu blândețe că ar putea exista o rațiune în spatele acestui lucru”.

Emma Thompson: „O teroare sănătoasă”

Emma Thompson a adăugat că a făcut față unei asemenea provocări prin ceea ce ea numește „o teroare sănătoasă”. Actrița cunoaște acest gen de personaj la nivel infinitezimal, fiindcă are aceeași vârstă cu ea, ceea ce este fundamental, și care e la fel de principială ca ea. „Doar o foiță de hârtie și norocul ne deosebesc”, a glumit actrița.

Cu toate acestea, rolul i-a impus să dezvăluie un nivel emoțional și fizic de vulnerabilitate cu care nu era obișnuită. Pentru a o ajuta să se pregătească să joace aceste secvențe de sex, care au loc în principal într-o cameră de hotel, regizoarea Sophie Hyde a repetat scenele cu ea și cu partenerul ei din film, Daryl McCormack, fiind toți trei dezbrăcați, pentru ca actorii să nu se simtă inhibați față de ea.

În ciuda carierei sale de patru decenii, în care i-au fost recunoscute și eleganța, dar și ireverența, și în care a câștigat un Oscar pentru interpretare („Întoarcere la Howards End” / „Howards End”) și unul pentru scenariu („Rațiune și simțire” / „Sense and Sensibility”), Emma Thompson a apărut goală în fața camerei de foarte puține ori, doar atunci când era strict necesar în scenariu. Ea a spus că nu s-a considerat niciodată suficient de slabă pentru acele tipuri de roluri care arată corpul dezgolit. Totuși, pentru o vreme a încercat să țină diverse diete, înfometându-se la fel ca toate celelalte tinere care apăreau pe ecran, și-a dat seama, destul de curând, că totul era „absurd”.

Alegerea pe care a făcut-o pentru acest film, „Good Luck to You, Leo Grande”, a fost a ei. Deși a fost foarte agitată cu privire la momentul în care a apărut goală, actrița spune că „filmul nu ar fi fost la fel fără el”. Totuși, ea a mai spus că „secvența în care a trebuit să stea dezbrăcată în fața unei oglinzi, cu o privire senină și o expresie de acceptare pe chip, așa cum i-a cerut scenariul, a fost cel mai dificil lucru pe care l-a făcut vreodată”.

O echipă care își cunoaște virtuozul

Există un moment în film în care Nancy și Leo încep să danseze în camera de hotel pe „Always Alright”, cântată de Alabama Shakes. Se întâlnesc pentru a doua oară, iar Nancy a pregătit o listă cu lucrurile care urmează să se întâmple. Dansul ar trebui să o elibereze de stresul care amenință să compromită întâlnirea. Leo are brațele în jurul gâtului ei și se legănă cu ochii închiși, iar în privirea lui Nancy se amestecă recunoștință, melancolie și un strop de îngrijorare.

„Acea scenă este scopul întregului film”, spune scenarista Katy Brand, care a jucat alături de Emma Thompson în „Nanny McPhee: Marea înfruntare” (2010) și care și-a imaginat-o pe Emma Thompson în rolul lui Nancy încă de la primul draft de scenariu. „Acolo este totul”, a spus Brand. „Ea își simte tinerețea pierdută, ceea ce ar fi putut fi, dar și ceea ce ar putea urma de acum înainte”.

Katy Brand nu este prima scenaristă tânără care a scris o poveste specială pentru Emma Thompson. Mindy Kaling, care a spus că o admiră pe actriță de la unsprezece ani, a făcut același lucru în filmul „Talk Show de seară” / „Late Night” (2019). De asemenea, scenarista Jemima Khan i-a spus Emmei Thompson că și-a dorit întotdeauna ca ea să fi fost mama ei, așa că i-a scris un rol pentru viitorul său film, „What’s Love Got to Do With It?”.

Cred că lucrul pe care Emma ni-l oferă tuturor este că ne face să simțim întotdeauna că e de aceeași parte cu noi”, a spus Katy Brand. „Iar oamenii chiar reacționează la asta, îi face să comunice la un nivel foarte uman”.

Producătoarea Lindsay Doran, care o cunoaște pe Emma Thompson de zeci de ani și care a angajat-o să scrie scenariul la „Rațiune și simțire” după ce a urmărit emisiunea ei de la BBC, „Thompson”, a spus: „Filmul «Good Luck to You, Leo Grande» demonstrează cuprinderea unui scenarist care își înțelege cu adevărat actrița. Mi s-a părut că Katy își cunoaște perfect instrumentul și știa de ce este capabil în câteva secunde”. Ea a adăugat: „Totul poate trece peste chipul Emmei atât de rapid și poți spune, efectiv, că simți acel sentiment, că acea emoție e adevărată”.

Va fi sau nu va fi vreun Oscar?

Criticii au vorbit deja despre faptul că Emma Thompson (care a primit două statuete și trei nominalizări până în prezent) ar merita următoarea sa nominalizare la Oscar pentru rol și că filmul ar trebui să fie menționat în tot viitorul sezon de premii. Se pare, însă, că „Good Luck to You, Leo Grande” nu va avea o lansare în cinematografe în Statele Unite. Pe Emma Thompson nu o deranjează deloc acest lucru. „Este un film mic, fără împușcături, așa că nu știu câți spectatori americani ar veni, de fapt, să-l vadă”, a spus ea făcând cu ochiul.

Această absență din cinematografe îl face însă neeligibil pentru premiile Oscar, din cauza unei modificări a regulilor de către Academia Americană de Film. Aceasta prevede revenirea la cerința pre-pandemică a unei lansări în cinematografe de șapte zile pentru ca filmul să poată fi luat în considerare la Oscar. O realitate de care regizoarea nu este deloc mulțumită.

Este cu adevărat dezamăgitor”, a spus regizoarea Sophie Hyde. „Înțeleg dorința de a proteja cinematograful, dar cred că lumea s-a schimbat foarte mult. Anul trecut, un titlu difuzat de o platformă de streaming a câștigat premiul pentru cel mai bun film”, a spus ea, adăugând că filmul ei și alte producții difuzate pe platformele de streaming nu sunt făcute la fel ca producțiile pentru televiziune. „Sunt filme de cinema și asta este ceea ce ar trebui să ia în considerare Academia, nu formatul pe care se văd ele”, a subliniat ea.

Sursa Foto: Hepta

Citește și:

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te