Euronews România aniversează pe 25 mai primul an de emisie cu o zi dedicată românilor care schimbă lumea și comunitatea în care trăiesc.
Euronews România aniversează pe 25 mai primul an de emisie cu o zi dedicată românilor care schimbă lumea și comunitatea în care trăiesc.
În cele 12 luni de la prima emisie, Euronews România a adus în prim-plan informații echilibrate și echidistante. Ghidați după principiul All views, jurnaliștii postului știu că fiecare voce contează, iar poveștile și viețile oamenilor care fac diferența nu se opresc la finalul reportajului. Iar pe 25 mai, Euronews România va celebra momentul aniversar printr-o serie de reportaje speciale ce au în prim plan oamenii care ne-au marcat în decursul acestei perioade și poveștile lor.
Mai multe detalii aflăm de la Andra Diaconescu, redactor-șef Euronews România…
1 an de Euronews România. Cum arată bilanțul?
Euronews România este pentru noi un vis împlinit. Este un proiect pe care dintotdeauna ni l-am dorit – la fiecare deplasare unde lucram umăr la umăr cu echipele televiziunilor străine, la fiecare eveniment mare pe care mergeam să îl acoperim și unde ne întâlneam cu jurnaliști pe care îi admiram de la distanță. Tot timpul am știut că o televiziune de acel nivel, cu acele standarde jurnalistice, cu acel respect față de valorile reale ale acestei meserii poate exista și în România. Fiindcă România însăși a evoluat, mai ales după ce a intrat în marea familie europeană și euro-atlantică. Cred că apariția Euronews România în peisajul mediatic românesc marchează finalul unei perioade de tranziție în profesia noastră, e confirmarea faptului că avem capacitatea de a lucra la un nivel comparabil cu cel din state cu tradiție democratică îndelungată. Pentru că jurnalismul adevărat nu se poate face decât în domocrație, în libertate. Suntem acolo unde mereu am visat să ajungem și suntem cu toții entuziasmați că avem posibilitatea să construim împreună prima televiziune cu perspectivă europeană din România.
Ce vor vedea telespectatorii in ziua de 25 mai?
25 mai e un prilej pentru noi să reflectăm asupra rolulului nostru ca jurnaliști în societate și – pentru că a trecut un an de când acoperim prin știrile și programele noastre societatea românească în context european – am încercat să revizităm personajele puternice pe care echipele noastre le-au cunoscut în primele luni de emisie. Și pentru că poveștile oamenilor continuă și dincolo de momentul în care se difuzează reportajul, am încercat să vedem cum s-a schimbat viețile acestor oameni deosebiți. Îmi vin în minte câteva exemple: familia de ucraineni care s-a despărțit la graniță pentru că tatăl s-a întors pe front. Unde a și fost rănit. S-au revăzut cu toții o singură dată, la spital. Sau o poveste reprezentativă pentru ceea ce se întâmplă în satul românesc: o învățătoare din Calarași care merge din casă în casă ca să aducă la școală copiii, iar pe unii dintre ei în găsește muncind în gospodărie. Abandonul școlar e o temă majoră pe care o vom aborda într-o campanie specială la Euronews.
Cît de greu a fost să aduceți în echipa Euronews jurnaliștii cu experiență bogată în televiziune?
Greu și pentru ei și pentru noi. Zâmbesc. Toți candidații au spus cã dosarul a fost un chin și toți ne-au spus că nu erau obișnuiți să adune atâtea acte. Apoi au avut de venit la concursul scris și la cel de interviu. Și noi a trebui să vedem filă cu filă și dosar cu dosar, răspuns cu răspuns și om cu om. Știu că a fost un concurs atipic și rarisim pe piața media din România dar a fost un concurs corect și a arătat valoarea fiecăruia. Iar ce ne bucură cel mai tare este că ei ne-au ales pe noi și apoi noi, pe ei.
Ce veți face în viitor? Măriți echipa?
Dorim să ne extindem în țară, la Bruxelles și la Chișinău. În țară avem un mare avantaj căci Euronews, fiind marca achiziționată de UPB, avem o relație deosebită cu universitățile din țară și atunci din acestă zonă a mediului academic putem recruta noi colegi. În capitala europeană și în cea a Moldovei dorim să dezvoltăm birouri proprii în colaborare cu colegii de la Euronews World sau care să furnizeze conținut pentru înteaga rețea media. Gândim mereu, în legătură cu jurnaliștii din rețea și de la stația mamă, emisiuni care să răspundă nevoilor publicului în continuă dinamică.
Care este targetul de audiență pentru anul ce vine?
Audiențele sunt importante, dar nu sunt singura rațiune de a fi a unei platforme media. Noi ne-am propus de la început să avem conținut echilibrat, corect, să oferim toate perspectivele. Să nu fim stridenți și alarmiști. Vom rămâne în această linie și vor căuta să tragem publicul prin știri care fac diferența, arată lumea în care trăim, dar și programe despre soluții, inovație, punerea în context European a provocărilor din România. Sperăm să ajungem să ne stabilizăm către mediile televiziunior de știri și să creștem de asemenea audiența pe digital, pe toate platformele.