Modifica setarile cookie
Homepage  / Cinema

Filme on-line, direct de la TIFF 2020. Ce titluri puteți urmări și cât costă „biletul”

de Redactia Tvmania

Ediția a nouăsprezecea a Festivalului Internațional de Film Transilvania le oferă atât celor care nu se vor putea afla la Cluj între 31 iulie și 9 august, cât și celor care vor să prelungească atmosfera de festival, posibilitatea de a vedea on-line filme noi, prezentate la festival în secțiunile destinate hiturilor, precum „Supernova”, „No Limit” și „What’s up, Doc?”.

Aflat, anul acesta, sub semnul centenarului Federico Fellini, TIFF îl omagiază pe marele regizor italian nu doar printr-o retrospectivă a filmelor sale, ci și printr-o întreagă campanie de imagine. În posterul oficial al ediției, lansat în două variante (una exuberantă și una melancolică), o putem admira pe frumoasa actriță Monica Bârlădeanu (foto), într-o ipostază inconfundabilă, inspirată de celebra scenă din filmul „La dolce vita”, care o avea ca protagonistă pe Anita Ekberg.

În perioada 31 iulie – 16 august, filmele difuzate on-line vor putea fi accesate nu doar de abonații site-ului unlimited.tiff.ro, platforma de streaming a festivalului. Toți cinefilii care vor dori să le urmărească le vor putea achiziționa în sistem pay-per-view, cumpărând un bilet în valoare de 4 dolari+TVA (echivalentul a 20 de lei), și având apoi la dispoziție 48 de ore pentru a viziona on-line filmul ales.

Selecția foarte variată de genuri și teme, de la thriller la documentar și de la comedie la film de război, cuprinde următoarele titluri:

Filmul „Jaful secolului” / „El robo del siglo” (Argentina, 2020, regia: Ariel Winograd) readuce în atenție povestea celebrului jaf care i-a inspirat pe creatorii hitului Netflix „Fabrica de bani” / „La casa de papel” și care s-a petrecut în realitate în Argentina, în 2006. Conceput în evident contrapunct cu seria de mare succes creată de Álex Pina, filmul beneficiază, la rândul său, de umor, ingeniozitate și tandrețe, oferind o variantă ficțională extrem de interesantă binecunoscutului caz.

6,5 milioane” / „Just 6.5” (Iran, 2019, regia: Saeed Roustayi), un thriller devenit hit de box-office în Iran, urmărește câteva cazuri ce ilustrează o realitate dramatică: cei 6,5 milioane de dependenți de opioide din Iran.

A trăi” / „Vivere” (Italia, 2019, regia: Francesca Archibugi) este o dramă selectată la Festivalul de la Veneția și prezentată în premieră la TIFF. În centrul ei se află o familie a cărei existență este bulversată de apariția lui Mary Ann, o tânără bonă irlandeză.

Comparată, ca stil, cu filmele lui Eric Rohmer, pelicula spaniolă „Fecioara de august” / „La virgen de agosto” (Spania, 2019, regia: Jonás Trueba) urmărește cu tandrețe și melancolie nopțile de conversații și petrecerile de vară ale tinerilor din Madrid, în timp ce orașul pare toropit de căldură. Filmul a fost proiectat la San Sebastian și distins cu o mențiune specială la Karlovy Vary.

Recompensat cu Premiul special al Juriului la Sundance, filmul „Pictorița și hoțul” / „The Painter and the Thief” (Norvegia, 2020, regia: Benjamin Ree) urmărește o relație mai puțin obișnuită. O pictoriţă descoperă că un bărbat i-a furat tablourile şi îl transformă în muză. Deşi nu-şi recuperează picturile, ea devine cel mai apropiat aliat al său când acesta este rănit grav într-un accident de maşină. Curând, relaţia lor se schimbă din temelii.

Câștigător al Premiului pentru regie la TIFF 2011 cu „Volcano”, regizorul Rúnar Rúnarsson revine acum cu un portret amar și atașant al societății islandeze moderne, intitulat „Ecou” / „Echo” (Islanda, 2019). Filmul a fost premiat la Locarno și Valladolid.

Filmul „Pacientul perfect” / „The Perfect Patient” (Suedia, 2019, regia: Mikael Håfström) urmărește povestea celui mai notoriu scandal judiciar din istoria Suediei, despre un bărbat care a sacrificat totul în numele adevărului.

Câștigător al secțiunii Orizzonti la Festivalul de la Veneția, filmul ucrainean „Atlantis” (Ucraina, 2019, regia: Valentin Vasianovici), plasat într-un viitor distopic, urmărește universul în descompunere al unui fost soldat cu sindrom post-traumatic, care trebuie să se adapteze la o viață sfâșiată, într-un oraș în ruină.

Regizat de legendarul autor mexican Arturo Ripstein, „Diavolul dintre picioare” / „Devil Between the Legs” (Mexic, 2019) explorează relația dintre un bărbat și o femeie în vârstă, care se distrug reciproc şi în acelaşi timp au nevoie unul de celălalt, împărtăşind demoni, amintiri și resentimente.

O cu totul altă experiență ne rezervă „Noul val” / „Le choc du futur” (Franța, 2019), regizat de Marc Collin, care vorbește chiar despre celebra trupă co-fondată de el, realizând și o incursiune la începuturile muzicii electronice din anii ’70, cu mult înainte ca aceasta să devină un gen pe gustul publicului larg.

Într-o cheie foarte diferită este și filmul ceh „Pasărea pictată” / „The Painted Bird” (Cehia/Slovacia/Ucraina, 2019, regia: Václav Marhoul), care a șocat chiar publicul Festivalului de la Veneția, dezvăluind fără menajamente iadul războiului, văzut prin ochii unui copil fugar.

Pasionanta mini-serie de zece episoade „Revanșa” / „The Comeback” (Suedia, 2019, regia: Patrik Eklund) vorbește despre cazul lui Annbritt, fosta tânără speranţă a badminton-ului suedez. După ce pierde finala campionatului naţional din 1983, tânăra e convinsă că a fost nedreptăţită de arbitri, iar viaţa ei intră în derivă. Producția o urmărește patru decenii mai târziu, când, alcoolică şi şomeră, Annbritt nu poate accepta încă ideea de înfrângere. Petrecându-și timpul cu fiul ei excentric, Mattias, ea speră, chiar și acum, într-o revanșă imposibilă.

Recompensată cu premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2020, pelicula biografică „Secolul XX” / „The Twentieth Century” (Canada, 2019, regia: Matthew Rankin) urmărește ascensiunea ambițiosului premier canadian William Lyon Mackenzie King la începutul secolului XX și prețul compromisurilor aduse de poziția sa.

Tineri și influenceri” / „Jawline” (SUA, 2019) este un documentar realizat de Liza Mandelup, care examinează cazul unui adolescent de 16 ani a cărui ambiție este să devină următorul idol on-line. Filmul a fost recompensat cu premiul special al Juriului secțiunii documentar la Festivalul de la Sundance.

În fine, documentarul animat „Nevăzutele” / „The Unseen” (Iran, 2019, regia: Behzad Nalbandi) vorbește despre femeile fără adăpost din Teheran, ridicate de pe străzi în contextul vizitei oficiale a unui grup de demnitari străini. 

Urmărește-ne pe Google News
  

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te