În perioada 3 - 12 septembrie 2021 se va desfășura Bucharest International Film Festival (BIFF), festival ce va aduce în premieră mondială unele filme premiate la festivaluri internaționale de prestigiu.
În perioada 3 - 12 septembrie 2021 se va desfășura Bucharest International Film Festival (BIFF), festival ce va aduce în premieră mondială unele filme premiate la festivaluri internaționale de prestigiu.
“Este o onoare să luăm parte la acest eveniment cultural deosebit. Ne bucurăm că prin intermediul Asociației Culturale “Grigore Vasiliu Birlic” putem susține ediția din 2021 a BIFF, un eveniment care a dovedit prin longevitatea sa standardele înalte în ceea ce privește conținutul pe care îl oferă publicului cinefil. Ne dorim ca prin această frumoasă asociere cu BIFF să aducem mai aproape această bucurie pe care Birlic o avea atunci cand juca pe scenă. Îndemnăm publicul din România să descopere sau să redescopere bucuria filmului de artă văzut din cinema. Există un potențial imens pentru producția cinematografică din România, iar acest lucru poate să înceapă aici continuând și descoperind împreună la BIFF bucuria filmului.” a menționat Alex Șerban, președintele Asociației Culturale “Grigore Vasiliu Birlic”.
Publicul cinefil va putea viziona producții românești și străine în cele 7 secțiuni ale festivalului: competiția oficială de lungmetraj (curatoriată de Mirona Radu, managerul de programe al BIFF), Panorama, Focus: Grecia, secțiunea istorică “100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României“, Programul Special Spania, Romanian Authors și Socially United in Cinema.
Secțiunea Panorama din cadrul BIFF 2021 este dedicată filmelor recente ale unor autori consacrați precum Andrei Konchalovsky, Gaspar Noé și Pedro Almodóvar și alții, filme care au fost premiate la festivaluri internaționale, unele din ele fiind prezentate în premieră mondială pe durata festivalului. Filmele din secțiunile Panorama și Focus: Grecia au fost selecționate de Mirona Radu, manager de programe BIFF, și Dana Dimitriu Chelba, directorul BIFF.
Sinopsis: Când guvernul comunist crește prețurile la alimente în 1962, muncitorii rebeli din micul oraș industrial Novocherkassk intră în grevă. Masacrul care are loc apoi este văzut prin ochii unui activist de partid devotat.
Andrei Sergheevici Mihalkov- Konchalovsky este un regizor de film și teatru și scenarist rus, care lucrează în Rusia și Statele Unite ale Americii. Tatăl său a fost scriitorul Sergey Mikhalkov și fratele lui este Nikita Mikhalkov, care este, de asemenea, un cunoscut cineast rus. Andrei Konchalovski a fost un colaborator frecvent al lui Andrei Tarkovsky la începutul carierei sale. Opera sa i-a adus numeroase premii, printre care Premiul Special al Juriului la Cannes, un premiu FIPRESCI, doi Lei de argint, trei premii Golden Eagle și un premiu Emmy Primetime.
Filmul prezintă două actrițe, Béatrice Dalle și Charlotte Gainsbourg, pe un platou de filmare, care povestesc despre vrăjitoare. Un eseu vibrant despre respectul pentru credințe, meșteșugul actorului și arta filmului.
Gaspar Noé este un cineast francez de origine argentiniană și fiul pictorului și intelectualului argentinian Luis Felipe Noé. A absolvit Colegiul Național Louis Lumière și este profesor invitat de film la Școala Europeană de Absolvenți din Saas-Fee, Elveția. Trei dintre filmele sale prezintă personajul unui măcelar fără nume interpretat de Philippe Nahon: Carne, I Stand Alone și (într-un cameo) Irréversible. Carne a fost premiat cu premiul criticii la cel de-a 5-a ediție a Festivalului Internațional de Film Fantastic Yubari în 1994.
Filmul spune povestea unei femei care urmărește cum trece lângă valizele fostului ei iubit (care ar trebui să vină să le ia, dar nu ajunge niciodată) și lângă un câine neliniștit care nu înțelege că stăpânul său l-a abandonat.
Pedro Almodóvar Caballero este un regizor, scenarist și producător de film spaniol. Almodóvar este, fără îndoială, cel mai de succes și cunoscut internațional cineast spaniol din generația sa. Filmele sale, marcate de narațiuni complexe, folosesc codurile melodramei și folosesc elemente ale culturii pop, melodii cunoscute, umor ireverențial, culori puternice, decor lucios și teme LGBT. Dorința, pasiunea, familia și identitatea sunt printre temele cele mai răspândite ale lui Almodóvar. Filmele sale se bucură de un spectacol internațional și a devenit o figură importantă pe scena cinematografiei mondiale.
Sinopsis: O femeie din China, proaspăt sosită în Londra și în nevoie de bani, pornește o afacere dubioasă, care constă în vizite nocturne la vechiul apartament al unui criminal în serie. Conectându-se la o lume de personaje interlope, își dă seama că oamenii care doresc să viziteze un astfel de loc ar putea fi la fel de periculoși ca fostul său proprietar …
Primul scurtmetraj al lui Rafael Kapelinski, Emily Cries, a câștigat premii la peste douăzeci și cinci de festivaluri, inclusiv la Brest și Austin. În 2009, a câștigat Cannes: Cinefondation Residence iar debutul său în lungmetraj, Butterfly Kisses a fost nominalizat pentru cel mai bun debut și a câștigat Ursul de cristal la Berlin în 2017. A Woman at Night este cel de-al doilea lungmetraj al regizorului.
Sinopsis: În viitorul apropiat, o răscoală populară din Mexico City întrerupe o nuntă ținută în casa unei familii înstărite. După ce revoltele au fost anulate, aceștia descoperă că mireasa a dispărut și cer ajutorul armatei pentru a o găsi.
Michel Franco este un regizor și producător mexican de film. Filmul său After Lucia a câștigat Premiul Un Certain Regard la Festivalul de Film de la Cannes în 2012. Filmul său din 2015, Chronic, a fost selectat pentru a concura pentru Palme d’or la Festivalul de Film de la Cannes din 2015, unde a câștigat premiul pentru Cel mai bun scenariu.
Filmul spune povestea unui triunghi amoros neașteptat, a unei capcane de seducție eșuată și a unei întâlniri care rezultă dintr-o neînțelegere.
După ce a absolvit Universitatea din Tokyo, Hamaguchi a lucrat câțiva ani în industria filmului comercial și a debutat în festival în 2008 cu filmul său de absolvire, Passion, la San Sebastian și Tokyo FILMeX. De atunci lucrează constant la filme. În 2015, lungmetrajul său de 317 minute Happy Hour a câștigat premii majore la numeroase festivaluri de film. Primul său film comercial, Asako I & II, a fost selectat în competiția Festivalului de Film de la Cannes în 2018. Este, de asemenea, scenaristul filmului Wife of a Spy a lui Kiyoshi Kurosawa, care a câștigat Leul de Argint la Festivalul de Film de la Veneția din 2020.
Sinopsis: Nelly, în vârstă de opt ani, tocmai și-a pierdut iubita bunică și își ajută părinții să curețe casa în care mama sa a copilărit. Ea explorează casa și pădurile din jur unde mama ei, Marion, obișnuia să se joace și unde a construit casa în copac despre care a auzit atât de multe despre. Într-o zi, mama ei pleacă brusc. Atunci Nelly întâlnește o fată de vârsta ei în pădure, construind o casă în copac.
Céline Sciamma este o scenaristă și regizoare din Franța. Opera ei este izbitor de minimalistă, în parte moștenirea mentorului său, Xavier Beauvois, care a sfătuit-o în timp ce era studentă la marea școală de film franceză, La Fémis.
Persian Lessons (2020), regizat de Vadim Perelman, nominalizat la Festivalul Internațional de Film de la Beijing și câștigător al premiului pentru Cel mai bun film la Transatlantyk Festival: Lodz 2020, aduce în prim plan un tânăr evreu ce se preface că este iranian pentru a evita să fie executat într-un lagăr de concentrare.
Vadim Perelman (născut în 1963) este un regizor ucrainean-american. Perelman și-a făcut debutul în regie în 2003 cu House of Sand and Fog, după o carieră de succes ca regizor comercial. Filmul, nominalizat la trei premii Oscar, marchează, de asemenea, debutul său ca scenarist. Perelman a fost atras de poveste, după ce a fost modelat de propria sa experiență de imigrant.
Quo Vadis, Aida? (2020, r. Jasmila Žbanić), câștigător al premiului Oscar pentru Cel mai bun lungmetraj international și nominalizat pentru Cel mai bun film la Festivalul de Film de la Veneția în 2020.
Sinopsis: Bosnia, iulie 1995. Aida este traducător pentru ONU în micul oraș Srebrenica. Când armata sârbă preia orașul, familia ei se numără printre miile de cetățeni care caută adăpost în tabăra ONU. În calitate de membru al negocierilor, Aida are acces la informații cruciale pe care trebuie să le interpreteze. Ce se întrevede pentru familia și cunoscuții ei – salvare sau moarte? Ce mișcare ar trebui să facă?
Jasmila Žbanić este o scriitoare și regizoare de film din Bosnia și Herțegovina, cunoscută mai ales pentru câștigarea Ursului de Aur la Festivalul Internațional de Film de la Berlin din 2006 ,pentru lungmetrajul său „Grbavica”. Este absolventă a Departamentului de regie teatrală și cinematografică de la Academia de Arte Performante din Sarajevo.
Secțiunea Focus: Grecia aduce Apples (2020, r. Christos Nikou), nominalizat la Festivalul de Film de la Veneția în 2020 și la Festivalul Internațional de Film Transilvania în 2021. Filmul spune povestea lui Aris, un bărbat solitar la vreo treizeci de ani, ce devine victima unui val inexplicabil de tulburări de pierdere a memoriei în orașul său și este forțat să-și confrunte amnezia severă printr-un nou tratament experimental. Un alt film grecesc este Digger (2020, r. Georgis Grigorakis), nominalizat la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2020 și la Premiile Academiei Elene de Film în 2021, despre un tată și un fiu, înstrăinați de mulți ani, ce surprinde atât iubire cât și ură, căutarea rădăcinilor, răzbunare și răscumpărare.
“Filmat elegant în alb-negru, Dragi Tovarăși! este o dramă pe tema încrederii necondiționate ce te răscolește. Extrem de emoționant pentru mine în acest discurs artistic uimitor, a fost faptul că ajungi să înțelegi protagonista, cu idealurile ei false, ca slujitoare loială a Partidului Comunist, chiar dacă ai cu totul alte convingeri. O abilitate uimitoare a unui mare regizor care poate face spectatorii empatici cu orice tip de personaj.
Cât de New Order, al lui Michel Franco, la o primă privire, poate fi perceput ca un film brutal și șocant, un film violent de protest împotriva inegalității, cu împușcături, torturi și șantaj. Ar trebui să ne gândim mai profund la ceea ce vedem, acest film este o abordare artistică asumată și îndrăzneață asupra dezumanizării generate de pofta de putere. A nu face lucruri rele, nu este suficient pentru a fi o persoană bună. Doar frumusețea și binele tradus în acțiuni pot salva lumea, pare a fi invitația de reflecție a acestui remarcabil film, ce nu trebuie ratat.” (Mirona Radu, Manager Program BIFF).