Popularitatea celebrului serial generează în continuare noi oportunități de afaceri, de la costume, jocuri și alte produse până la criptomonede. Acestea din urmă s-au dovedit însă a fi o înșelătorie de proporții.
După ce recent s-a lansat criptomoneda SQUID, aceasta a înregistrat o creștere uriașă. Criptomoneda a fost promovată ca o monedă virtuală de tip „play-to-earn” (joci ca să câștigi). Potrivit CNBC, oamenii au cumpărat token-uri care trebuiau apoi să fi folosite într-un joc pentru a câștiga și mai multe token-uri. În cazul SQUID, investitorii se așteptau să concureze, folosind criptomonedele achiziționate, în jocul oficial care urma să fie lansat în noiembrie. Cei dornici să joace în prima rundă trebuiau să plătească 465 SQUID.
Deși au existat sesizări în mediul online potrivit cărora această criptomonedă este o înșelătorie – site-ul oficila era plin de greșeli gramaticale, iar investitorii puteau cumpăra, dar nu și vinde SQUID – s-a înregistrat o creștere record. Însă pe 1 noiembrie, valoarea monedei virtuale a ajuns la prețul de 0 dolari, după ce recent atinsese nivelul maxim de 2.861 de dolari. Astfel, s-au înregistrat pierderi de peste 2,1 milioane de dolari.
Criptomoneda „Squid Game” nu este singura monedă virtuală care a înregistrat creşteri masive fără a se baza pe un motiv bine întemeiat, în afară de o reclamă puternică. De exemplu, moneda Shiba Inu, care reprezintă un meme al rasei japoneze de câini cu acelaşi nume, a produs un randament de 100% în ultima săptămână.
Serialul „Squid Game”, venituri de peste 900 de milioane de dolari
„Squid Game” / „Jocul Calamarului” este oficila cel mai popular serial de la debut pe care Netflix l-a lansat vreodată, potrivit companiei. Serialul coreean a intrat pe 17 septembrie pe platforma de streaming Netflix și în doar câteva ziles-a aflat în top 10 cele mai vizionate seriale. În doar 25 de zile de la lansare, serialul a fost accesat de 111 milioane abonați ai platformei de streaming.
Serialul, care a costat doar 21,4 milioane de dolari, a generat venituri de peste 900 de milioane de dolari pentru gigantul de pe piața serviciilor de streaming video.
Citește și