România trebuia să aibă încă din anii ‘90 o centură lărgită la 4 benzi și încă una construită de la zero în regim de autostradă, cel puțin pe hârtie. Premieri, miniștri, șefi ai companiei de drumuri de toate culorile politice au vizitat de-a lungul anilor șantierele de pe centură. Însă, în urma tuturor acestor vizite, au rămas doar promisiunile făcute de față cu presa.
Pentru realizarea acestui reportaj, Paul a călătorit și în Bulgaria comparând, astfel, două țări cu un trecut similar – același nivel de dezvoltare și aceleași probleme cu corupția. În realitate, însă, bulgarii au centură, românii au rămas cu planurile. Încă din 1996 centura Bucurestiului apare în legile de amenajare a teritoriului. De-a lungul anilor s-au plătit zeci de studii de fezabilitate, consultanți, proiectanți și avocați. Au fost semnate contracte de sute de milioane de euro.
„România a rămas singura țară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Pe cel mai important nod rutier al țării se circulă încet, periculos și foarte, foarte scump. În timp ce șoferii care folosesc centura Capitalei își distrug mașinile în gropi și irosesc timp și carburant, în jurul Sofiei, de exemplu, se circulă cu 120 de kilometri pe oră în regim de autostradă. Din cei 70 de kilometri de centură, doar 19 sunt modernizați. Și aceștia prost. Oficialii din Ministerul Transporturilor au avut nevoie de 3 ani și jumătate ca să plimbe hârtii dintr-un birou în altul pentru un sens giratoriu pe centură. Vorbim de centura de nord. Singura porțiune modernizată. Un proiect care s-a dovedit atât de prost gândit încât a pus în pericol viața pietonilor, a șoferilor și până și traficul aerian!”, a declarat Paul Angelescu.
Cum au răspuns autoritățile atunci când au fost luate la întrebări, cum arată centura construită la bulgari, dar și ce mărturisiri fac șoferii nevoiți să folosească centrura, rămâne de văzut, duminică, de la ora 18:00, la PRO TV.