Homepage  / Seriale

În culisele serialului „Django” cu regizoarea Francesca Comencini și actrița Lisa Vicari. EXCLUSIV

În culisele serialului „Django” cu regizoarea Francesca Comencini și actrița Lisa Vicari. EXCLUSIV
5

de Andreea Hentea,

Din 24 aprilie, în Aplicația Focus Sat și la Focus Sat TV este difuzat în exclusivitate serialul „Django”, cea mai importantă producție internațională de televiziune filmată în România. Despre această aventură palpitantă, plasată în Vestul Sălbatic al anilor 1860-1870, care reînvie unul dintre cei mai celebri eroi ai genului western, Django (jucat de Matthias Schoenaerts), dar și despre peisajele minunate ale României, am stat de vorbă cu regizoarea Francesca Comencini și cu actrița Lisa Vicari.

Echipa ambițiosului proiect

Deși inițial se îndreptase spre studii de filosofie și plănuia să devină scriitoare, regizoarea Francesca Comencini și-a urmat vocația pentru cinema, moștenită din familie. Talentata regizoare este fiica celebrului regizor și scenarist Luigi Comencini, unul dintre părinții filmului italian postbelic, care a lucrat cu cele mai mari vedete ale epocii, de la Marcello Mastroianni la Vittorio De Sica, Alberto Sordi, Vittorio Gassman, Gina Lollobrigida sau Claudia Cardinale și ne-a lăsat filme de neuitat precum „La ragazza di Bube”, „Pâine, dragoste și fantezie”, „Pâine, dragoste și gelozie” sau remarcabilul „Incompreso”, o capodoperă construită în jurul unei tragedii familiale.

Francesca Comencini

Primul film regizat de Francesca Comencini, „Pianoforte” (1984), a fost recompensat cu premiul De Sica la Festivalul internațional de film de la Veneția și aflat, în anul următor, în competiția pentru prestigiosul premiu David di Donatello, la categoria cel mai bun regizor debutant, marcând începutul unei cariere fructuoase. Au urmat cinci ani de pregătire a puternicei drame „La lumière du lac”, cu nume ca Nicole Garcia, Jean-Louis Barrault, Wadeck Stanczak și Madeleine Renaud în distribuție.

Între timp, cineasta a scris scenariul filmului „Un ragazzo di Calabria” (1987), o dramă plasată în lumea sportului regizată de tatăl său, Luigi Comencini. Francesca Comencini a mai realizat documentarul pentru televiziune „Un siècle d’écrivains: Elsa Morante” (1996), parte a unui serial dedicat scriitorilor celebri și drama „Mi piace lavorare (Mobbing)” (1994), cu Nicoletta Braschi.

Recent, regizoarea a repurtat un succes notabil cu celebrul serial „Gomora” / „Gomorra: La serie”, difuzat de HBO Max și Kanal D2, la care a colaborat cu aceiași remarcabili scenariști de la „Django”: Leonardo Fasoli și Maddalena Ravagli. Lansat în 2014, serialul a avut cinci sezoane (ultimul difuzat în 2021) și a fost premiat la numeroase festivaluri, printre care Festivalul de televiziune de la MonteCarlo, care i-a acordat trei distincții.

Lisa Vicari

Tânăra actriță de origine germană Lisa Vicari (26 de ani) este cunoscută pentru thrillerul „Luna” (2017), în care o tânără descoperea, după ce familia sa era ucisă, că tatăl ei fusese agent secret, pentru thrillerul SF „Hell” și pentru rolul din serialul Netflix „Dark”. A debutat pe marele ecran în filmul de aventuri „Hanni & Nanni” (2010), iar primul său rol principal în film a fost cel din comedia cu adolescenți „Doktorspiele” (2014).

Ce vom vedea în „Django”

În exclusivitate pentru TV Mania, regizoarea Francesca Comencini și actrița Lisa Vicari ne-au vorbit cu căldură despre noul serial „Django”, dar și despre experiența filmărilor în România.

Enrico Maria Artale, Jyuddah Jaymes, Noomi Rapace, Francesca Comencini, Lisa Vicari și Matthias Schoenaerts

Francesca Comencini: „În România am întâlnit oameni care muncesc extrem de mult și sunt cu adevărat uluitori”

TV Mania: Pe ce elemente v-ați concentrat în structurarea acestei povești care amintește inclusiv de intoleranțele și conflictele care există azi în lume? Există locuri ca New Babylon sau ca Vestul Sălbatic azi?

Francesca Comencini: Acesta a fost chiar scopul nostru, să creăm un serial în genul care ne place atât de mult, westernul, dar să spunem, de asemenea, și o poveste care vorbește despre timpurile noastre, așa cum au făcut-o mulți alți regizori, cu siguranță mai buni, înainte. Pentru că westernul este ca un basm întunecat, cu personaje arhetipale, cu care poți empatiza. El îți permite să vorbești despre teme actuale și despre condiția umană, aflată mereu în pericol, supusă neprevăzutului. Povestea vorbește și despre dreptul la o a doua șansă, după ce iluziile, idealurile și așteptările ți-au fost complet sfărâmate. Este, categoric, o situație care ne vorbește inclusiv despre vremurile noastre.

TVM: Cum ați ales această distribuție extraordinară și în ce măsură v-a împlinit așteptările?

F.C.: Alegerea acestei distribuții și lucrul împreună cu ea a fost una dintre cele mai captivante părți ale serialului. Pentru mine a fost și cea mai importantă lecție, pentru că am învățat atâtea lucruri de la ei. Am construit această echipă pe Zoom, nu doar pentru că eram în diferite părți ale Europei, ci și pentru că era pandemie și era imposibil să ne întâlnim.

Am avut un ajutor important și în persoana regizorului englez de casting, Victor Jenkins, cu care am lucrat foarte bine și am avut o libertate deplină, în ciuda contextului. Într-un serial de asemenea amploare sunt implicate foarte multe voci, dar am avut încredere deplină în distribuție și în producători. A fost o mare șansă să avem în distribuție nume atât de mari și actori imenși, care ne-au inspirat permanent, precum Matthias Schoenaerts, Noomi Rapace sau Nicholas Pinnock.

Cât despre Lisa, deși este foarte tânără, are un rol foarte important în poveste. În serial joacă, de asemenea, mulți actori foarte tineri, debutanți, care au roluri mai mici, dar ceea ce este mai important e că am reușit să ne întâlnim în același spirit, după o căutare care s-a dovedit foarte dificilă. Există o stare care a fost împărtășită de toți, erau cu adevărat pasionați de ceea ce făceau, voiau ca întreaga poveste să iasă bine, indiferent dacă erau experimentați sau începători sau dacă era vorba despre un rol mare, important, ori despre un rol mai mic.

Am dat probele obișnuite pentru toți, ca și cum totul a fost normal, iar Lisa a fost grozavă de la început, de la prima probă pentru rolul lui Sarah. Sigur că apoi am reluat totul, dar din primul moment ea a fost cea aleasă. Pentru că, deși e foarte tânără, posedă, așa cum ați spus, această combinație de copilărie și maturitate, o neclintire lăuntrică aproape minerală, care îi permite să treacă prin etapele atât de diferite ale acestui rol.

Ea nu se teme să-și arate vulnerabilitatea, dar vezi mereu cât de concentrată este asupra personajului. Întotdeauna este ceva în interiorul ei care îi arată dacă ceva este bine sau este rău. Și are această duritate de piatră.

TVM: Este foarte impresionantă scena în care Sarah trage cu pușca în frânghia de care este atârnat Django, este uimitoare, felicitări! Sunt acolo atâtea sentimente amestecate, în cele două priviri care se întâlnesc! Cum a fost colaborarea cu echipa de filmare din România?

F.C.: Mulțumesc foarte mult! În România am întâlnit oameni care muncesc extrem de mult și sunt cu adevărat uluitori. Au fost prezenți acolo zi de zi, din zori și până seara, făcând ceea ce știau mai bine. Inclusiv cei care au făcut figurație au fost grozavi, toată lumea a muncit din greu la acest proiect.

Cât despre locurile în care am filmat, sunt pur și simplu superbe, nu mai fusesem în România înainte de filmări. V-am descoperit țara, inclusiv Bucureștiul, ale cărui clădiri sunt foarte interesante, o combinație de lucruri diferite, de clădiri vechi și noi, care mi-a plăcut foarte mult. Apoi cei care locuiesc în sate, cu viața lor, cu obiceiurile de dimineața și de seara, a fost foarte frumos să aflu atâtea lucruri despre cultura voastră în cele șapte luni în care am stat aici.

În plus, România este o țară cu foarte mulți profesioniști în domeniul cinematografiei, sunt foarte mulți oameni care știu extrem de multe despre filmări, care se pricep foarte bine inclusiv la aspectele tehnice, la aparatura cea mai modernă, pe care o manevrează foarte bine. Au fost foarte multe filmări, am călătorit prin peisaje extrem de diferite. Călătoria pe Dunăre sau cea prin Transilvania ne-au oferit atâtea peisaje de o mare frumusețe și am întâlnit o mare generozitate peste tot.

TVM: Ce a fost mai dificil de filmat la acest serial și care a fost partea cea mai frumoasă?

F.C.: De exemplu, scena pe care ați pomenit-o mai devreme, în care Lisa trebuie să nimerească exact frânghia de care atârnă tatăl ei, a fost foarte solicitantă din punct de vedere tehnic. Totul se petrecea pe ploaie, iar acest crater pe care l-ați văzut, de la Racoș, nu are nicio porțiune plată, așa că a fost mai greu să mânuim mașina de ploaie.

Apoi a mai fost și curcubeul, pentru care a trebuit să așteptăm mai mult, iar la final sentimentul unora era că nu a ieșit prea bine. Așa că ne-am întors a doua zi să filmăm, iar un cal a devenit agitat din cauza ploii, așa că nu a fost prea ușor. Dar iubesc acea scenă, care are atâtea semnificații, este momentul în care Django își recunoaște fiica, exact cu o secundă înainte de momentul în care e convins că va muri.

Această clipă suspendată între el și fiica lui, și camera care se apropie, apoi urmează acel final, care este foarte frumos… dar a fost într-adevăr dificil de filmat.

Lisa Vicari: „Este plăcut să vezi într-un western femei care nu au nevoie să fie salvate de bărbați, ci se descurcă singure”

Lisa Vicari

TV Mania: Eroina pe care o jucați, Sarah, este impresionantă, cu aerul ei atât de copilăresc, de feminin, dar și cu o forță extraordinară. Imaginea ei te bântuie, o tânără mireasă cu pălăria neagră, care fuge călare de la propria nuntă, refuzând un soț de care nu e convinsă că trebuie să se lege. A fost o aventură să întruchipați un asemenea personaj (care are și o profesie neobișnuită pentru o tânără, este moașă)?

Lisa Vicari: Da, chiar a fost, și am vrut să-i fac dreptate, pentru că asemenea personaje feminine se ivesc rar. Mi-a plăcut că Francesca a simțit-o atât de bine, a fost foarte important. Cel mai frumos lucru la Sarah este acela că nu trebuie să fie puternică tot timpul în sensul clasic, ea are și momente de vulnerabilitate, poate fi rănită, dar este plină de speranță în viitor și în alți oameni. Este plăcut să vezi într-un western femei care nu au nevoie să fie salvate de bărbați, ci se descurcă singure. Ele au o poveste de spus, au opinii și au o voce.

TVM: Care a fost partea cea mai dificilă, dar și cea mai frumoasă a lucrului la serial?

L.V.: Cam toate scenele au fost provocatoare în felul lor, dar cele mai complicate ne-au adus și cea mai mare satisfacție, în majoritatea cazurilor lucrurile astea s-au legat între ele. E de exemplu, o scenă nu neapărat complicată, dar mai provocatoare, cu care ne-am luptat să ne iasă și pe care am tot reluat-o iar și iar, până ne-a ieșit. Iar partea cea mai frumoasă a fost că am fost toți atât de apropiați unii de ceilalți.

TVM: Cum credeți că vor trece tinerii fani ai super-eroilor la această poveste western, o vor înțelege?

L.V.: Așa sper, din toată inima!

DJANGO Episode 1 – Photo Ambiance de TournageIcon photoVEZI  GALERIA FOTOPOZA  1 / 5

În 24 aprilie primele episoade ale serialul „Django” vor intra în Biblioteca VOD din Aplicația Focus Sat și vor putea fi vizionate oricând și de oriunde, de pe orice tip de dispozitiv smart. Iubitorii serialelor europene pot explora Biblioteca VOD din Aplicația Focus Sat în care vor descoperi universul captivant Canal+ Original cu personaje aclamate internațional, alături de sute de alte filme, seriale și documentare. Cei care nu sunt clienți Focus Sat au posibilitatea să testeze gratuit Aplicația Focus Sat timp de 7 zile.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton