Într-o competițe atât de mare, fabricile românești trebuie să-și redeseneze strategiile ca să nu pună lacăt pe ușă. Bătălia se dă între costurile de producție și timpii de livrare. În acest moment 9.000 de jucători din industria de haine din România depind de deciziile marilor distribuitori de haine care joacă în funcție de costuri și sunt pregătiți să plece spre alte țări, dacă găsesc prețuri mai mici. Industria textilă e al doilea mare exportator al României. Anul trecut a trimis în străinătate mărfuri în valoare de 6 miliarde de euro. Este, de asemenea, unul din cei mai mari angajatori. 80.000 de oameni muncesc în fabricile de confecții, iar nevoia de forță de muncă este dublă. În 70% din fabrici se face muncă de asamblare, iar angajații încasează salariul minim pe economie. Fac muncă brută pentru că personalul calificat nu mai există. 81% dintre angajtori se plâng că nu găsesc meseriași.
„Suntem foarte pricepuți într-o industrie care oferă 200.000 de locuri de muncă. Designerii caselor de modă de lux vin să-și coasă colecțiie la noi și totuși, industria textilă are o poveste încâlcită. Unde am fost pe vremea comunismului și cine a pus la pământ zeci de fabrici, dar și cum au reușit unele dintre ele să-și facă loc pe piața de modă lansând-și propriile mărci, vedem duminică, la Romania, te iubesc!”, a declarat Paula Herlo.
Ce au de spus autoritățile despre acest subiect, ce mărturisiri fac managerii fabricilor și designerii români, ce soluții au găsit pentru a continua activitatea, dar și cum funcționa această industrie pe vremea comunismului, rămâne de văzut duminică, la PRO TV.