Homepage  / Vedete româneşti

Irina Fodor, pe „Drumul Aurului”, între agonie și extaz. „În Mexic, răpirile pentru răscumpărări sunt ceva la ordinea zilei”. EXCLUSIV

Irina Fodor, pe „Drumul Aurului”, între agonie și extaz. „În Mexic, răpirile pentru răscumpărări sunt ceva la ordinea zilei”. EXCLUSIV
18

de Cătălina Matei,

Peste 7.000 de kilometri de pericol la tot pasul... carteluri, scorpioni, temperaturi infernale, gazde înarmate. Sunt doar o parte din provocările experimentate de Irina Fodor la „America Express”, show care tocmai a început la Antena 1 după aproape un an de când au avut loc filmările.

Aventura s-a mutat din Asia în America Latină, pe „Drumul Aurului”, iar cele 9 perechi concurente, alături de întreaga echipă a sohw-ului, au avut parte de un itinerariu fabulous, pe teritoriile a trei țări exotice: Mexic, Guatemala și Columbia.

Pentru „America Express”, Irina Fodor a avut pregătite peste de 50 de ținute și a mers la un curs de automachiaj. Și la fel ca toți cei care au luat-o pe „Drumul Aurului”,a întâmpinat pericolul aproape la orice pas. Deși a trecut aproape un an de la filmări, prezentatoarea show-ului de la Antena 1 își amintește cu lux de amănunte toate provocările. Mai multe detalii… imediat!

Un nou sezon, un nou continent… cât de diferită a fost aventura în America Latină față de Asia?

Cumva, de când am aflat traseul, am simțit că ne paște ceva cu totul ieșit din comun. Anunțul țărilor pe care aveam să le traversăm a născut în mințile tuturor din echipă curiozitate, mirare, adrenalină, dar și un strop de teamă. Știam că traseul ales este unul periculos, dar frumusețea lui avea să fie pe măsură, așa că am plecat cu toții în aventură fără să ne gândim de două ori.

Continentele sunt greu de comparat, sunt lumi diferite, spre deosebire de asiatici, latinii sunt mai aprigi, mai greu de convins, atunci când nu știi cum să îi abordezi. Dar sunt și pasionali, mânați de emoție, așa că, dacă le-ai câștigat respectul, îți deschid casele și își așază inima în palmele tale. A fost nevoie de mai mult tact din partea concurenților noștri, mai ales că majoritatea gazdelor erau și posesoare de arme, dacă înțelegeți ce vreau să zic. Am fost în locuri în care recomandat era să te porți cu mănuși, ca să nu trezești spiritul vulcanic al locuitorilor.

Și ce se schimbă la joc în acest sezon?

Jocul acestei curse are propria personalitate, se adaptează, se schimbă, are grijă să îi surprindă pe concurenți de fiecare dată. Deși suntem la al 5-lea sezon, iar cei care se înscriu în cursă cred că știu “cu ce se mănâncă”, realitatea este că atunci când ajung pe traseu sunt luați prin surprindere. Evident, am avut surprize pregătite pentru ei și reguli noi care să îi țină în priză pe parcursul aventurii. Ar fi păcat să le divulg acum, pentru că îmi doresc să fie o surpriză și pentru cei de acasă.

Înțeleg că au existat și probleme de sănătate, întreagă echipă a fost afectată. De ce anume ți-a fost cel mai tare teamă?

Anul acesta au fost mai multe probleme de sănătate ca nicio altă dată. Perfuziile erau ceva la ordinea zilei: când nu era enterocolită, era alergie, când nu era alergie, erau tot soiul de viroze dubioase, căderi de calciu, leșinuri din cauza căldurii insuportabile sau probleme de respirație din cauza altitudinii, în funcție de locul în care ajungeam.

Peste toate astea, trebuia să avem în gând constant trainingul de securitate de la începutul sezonului, în care ni s-a explicat cum să evităm ciupiturile scorpionilor, mușcăturile șerpilor sau confruntările cartelurilor.

Cred că de cei din urmă îmi era cel mai teamă. Frica era să nu ne aflăm, la un moment nepotrivit, în locul nepotrivit. În Mexic, răpirile pentru răscumpărări sunt ceva la ordinea zilei, iar poveștile pe care le-am auzit pe acolo mi-au făcut părul măciucă.

De data aceasta, care a fost media orelor de somn pe noapte?

Cred că asta e, de fapt, singura constantă în acest proiect. Dacă toate celelalte sunt în continuă schimbare, mereu surprinzătoare, somnul rămâne la fel: puțin, foarte puțin. Ne-am trezit în continuare foarte devreme și aici, pentru că mare parte din cursă trebuia să se desfășoare pe lumină, iar soarele apunea în jur de 18.30. Cred că cel mai mult am dormit legat vreo 6 ore, dar m-am obișnuit cu ritmul, mai ales că peste zi, nici nu ai timp să simți oboseala, atât e de puternică e adrenalina.

Ai întâlnit și români în locurile în care ai filmat?

Suprinzător, la atâtea mii de kilometri depărtare de casă, am întâlnit și de-ai noștri. Nu vreți să știți câte lacrimi s-au vărsat la întâlnirile acestea. Am făcut schimb de daruri, de povești și de doruri, au fost niște momente extraordinar de emoționante.

Dintre concurenți, cine te-a surprins cel mai tare? Și de ce?

Dacă am mai spus-o, îmi cer scuze pentru că repet, dar jocul ăsta te dezbracă foiță cu foiță, iar asta e valabil pentru toți concurenții. De obicei, după prima etapă, mă uit uimită la ei și parcă îi recunosc, dar parcă nu mai sunt aceiași. E un fenomen fascinant și surprinzător. Ce pot să vă spun este că în acest sezon, lupta a fost dură, concurenții au fost extrem de competitivi, iar cursa a fost foarte strânsă. Era greu de ghicit ce echipă va ajunge prima la mine, iar asta mi-a plăcut. S-au pierdut multe pariuri în echipă pe tema asta.(râde)

Cam câte ținute ai purtat la filmări? Și pe care le-ai luat acasă?

După experiența de anul trecut, din Asia Express, m-am prins în sfârșit cum stă treaba de fapt, și în America Express am mers pregătită. Deși la începutul proiectului, când cauți date despre țările în care mergi, informațiile despre vreme sună liniștitor și confortabil, când ajungi pe teren realizezi că, de fapt, ai nevoie de îmbrăcăminte pentru toate cele patru sezoane. Noi nu mergem într-un punct fix, ci luăm la periat fiecare țară prin care trecem, așa că extremele climatice sunt la ordinea zilei.

Anul acesta m-au îmbrăcat din cap până în picioare, și de frig, și de cald, cei de la Nissa, astfel că am ajuns să am peste 50 de ținute cu mine, din care am păstrat foarte multe. Nu câte aș fi vrut, din păcate, pentru că există totuși o limită de kilograme pentru bagajul de întoarcere.

irina-fodor-1-1Icon photoVEZI  GALERIA FOTOPOZA  1 / 18

Dar suveniruri?

Nici nu se punea problema să mă întorc fără suveniruri din frumusețile astea de țări, am avut bagajul plin, mai ales că merg după primul impuls atunci când le cumpăr, pentru că știu că nu mai ajung a doua oară prin locurile respective: văzut, plăcut, luat.

Care au fost curiozitățile Dianei, fetița ta, când te-ai întors acasă? Urmărește show-ul?

Diana este la curent cu tot, mai puțin cu eliminările și finaliștii. 🙂 Îi trimit poze și filmări de oriunde merg, iar acasă este prima care își face floricele și ocupă locul pe canapea, la televizor.

Și tu și Răzvan ați fost implicați în „Asia Express”, din posturi diferite. Ți-ar plăcea să prezinți un show TV alături de soțul tău? Dacă da… ce gen ar fi?

Nu mi-am imaginat niciodată genul ăsta de colaborare, colaborăm suficient în viața de zi cu zi. (râde) În plus, ar fi complicat să fim amândoi implicați într-un proiect, în același timp. Cineva trebuie să fie lângă copil, așa că e mai bine să facem cu schimbul.

Unde v-a prins începutul lui 2023?

De anul nou, ne-am împlinit o dorință: să ajungem din nou în Thailanda, cu tot cu cea mică și să îi arătăm tot ce ne-a fascinat pe noi la Asia. Ne-a reușit, iar noaptea dintre ani am petrecut-o pe o plajă.

irina-fodor-vaacanta-1Icon photoVEZI  GALERIA FOTOPOZA  12 / 18

Și care sunt planurile pe plan profesional în acest an? În ce alte proiecte te vei implica?

În principiu, urmează o nouă aventură, departe de casă.

Dar pe plan personal? Urmează o sarcină? Intervenția ta în podcastul lui Brenciu a stârnit multe comentarii…

A fost o glumă, nu mă gândeam că va avea efectul acesta. Bine, în altă ordine de idei, nu poți ști niciodată ce îți rezervă viitorul, iar cursuri de clarvăzătoare nu am luat încă, așa că mă bucur de tot ce îmi oferă viața, indiferent că e pe plan personal sau profesional.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton