Comedia „Les infidèles” („The Players”) era promovată la Paris prin imagini înfăţişându-l pe Dujardin, în diferite poziţii, între picioarele dezgolite ale unor femei, iar ARPP (autoritatea franceză care monitorizează publicitatea) a sugerat înlăturarea acestora de pe străzi.
„Posterele au fost date jos şi distribuitorul s-a scuzat – e gata”, a explicat producătorul peliculei „Artistul”, Thomas Langmann, pentru site-ul amintit, spunând că nu comentează impactul imaginilor asupra campaniei pentru Oscar. Mişcarea vine fix când Academia de Film trimite ultimele buletine de vot juriului pentru gala de pe 26 februarie şi orice imagine ori gest al nominalizaţilor este analizat minuţios.
Anul trecut, de exemplu, posterele comediei romantice „Fără obligaţii” au dat de gândit analiştilor, care spuneau că ar putea afecta şansele actriţei Natalie Portman (ceea ce nu s-a întâmplat, ea câştigând pentru „Lebăda neagră”).
În 2007, în schimb, multe voci au considerat că Eddie Murphy – nominalizat pentru „Dreamgirls” – a pierdut şi din cauza posterului la stupida comedie „Norbit”.