Modifica setarile cookie
Homepage  / Știri

John Hoffman (Discovery), interviu exclusiv despre „Racing Extinction”

de Redactia Tvmania

Documentarul Discovery „Racing Extinction” este al doilea realizat de regizorul Louie Psihoyos (după oscarizatul „The Cove”, în 2010) şi va fi difuzat de post în cadrul unei transmisii-eveniment: pe 2 decembrie, 220 de ţări vor vedea simultan producţia de două ore, din Noua Zeelandă până în România! Pentru a afla mai multe despre proiectul unic, am stat de vorbă cu John Hoffman (vice-preşedinte executiv al diviziei Documentare şi Emisiuni Speciale din cadrul Discovery), la începutul lui noiembrie. Citiţi mai jos interviul telefonic cu acesta, realizat prin intermediul postului Discovery!

„TVmania”: Ce înseamnă „Racing Extinction” pentru Discovery Channel?

John Hoffman: Cred că este cel mai important produs pe care îl putem prezenta lumii. Regizorul Louie Psihoyos ne atrage atenţia asupra posibilei dispariţii a vieţii pe Terra, care este probabil cel mai mare risc ecologic cu care se confruntă lumea acum. Se crede că până acum au existat 5 extincţii în masă şi suntem pe cale să trecem printr-o a şasea, una cauzată de noi de data asta. Filmul e un semnal de alarmă pe care îl tragem în întreaga lume, difuzând documentarul în aceeaşi zi, în primetime, astfel încât oamenii şi liderii mondiali să-şi concentreze atenţia asupra acestui risc serios. Facem ceva ce nu s-a mai făcut niciodată la Discovery. Discovery are potenţialul de a ajunge la 2,4 milioane de oameni. Ne propunem să atragem în faţa ecranelor 1 miliard de ochi din lume difuzând de mai multe ori „Racing Extinction” pe toate platformele nostre digitale. Promovăm această transmisiune fără precedent cu sloganul „Priveşte alături de lumea întreagă”.

Cum l-aţi cumpărat?

L-am cumpărat după premiera de la Sundance. Louie Psihoyos şi echipa lui l-au adus în premieră acolo, în ianuarie, şi am licitat alături de alte branduri globale pentru a a chiziţiona drepturile de difuzare internaţioală. Sundance primeşte anual mii de înscrieri, deci filmele alese în competiţie sunt cele mai bune. După ce l-am văzut, ne-am confirmat bănuiala – e cel mai important film despre mediul înconjurător produs în ultima vreme, poate cel mai important din istorie – şi am început negocierea pentru drepturile de difuzare.

Ce riscuri şi-a asumat Louie Psihoyos la filmări?

Cred că s-a aflat sub acoperire în SUA, Malaezia şi China.

De ce crezi că e în continuare atât de greu să convingi oamenii că sfârşitul lumii este real şi că oricare dintre noi îl poate împiedica dacă face ceva în direcţia corectă?

Cred că ne e foarte greu să ne vedem ca făcând parte din soluţia acestei probleme, cred că ne simţit foarte, foarte mici (în comparaţie cu ansamblul). Şi atât de mulţi oameni se chinuie zilnic să pună mâncare pe masa copiilor lor, să aibă grijă de ei, să se asigure că sunt sănătoşi şi educaţi, încât când privesc o problemă de o asemenea magnitudine nu simt că pot face ceva. Odată cu „Racing Extinction”, noi am lansat campania „Începe cu o singură schimbare, şi am colaborat cu economişti şi oameni de ştiinţă pentru a demonstra că schimbările mici pe care le facem în viaţa de zi cu zi – de exemplu, dacă toţi copiii dintr-un oraş ar renunţa la transportul în comun şi ar merge la şcoală pe jos ori cu biciletele, s-ar economisi mult combustibil –, adunate, ne-ar ajuta să facem nişte schimbări care ar împiedica această extincţie globală.

 Care crezi că e cel mai eficient mod de a face oamenii să înţeleagă pericolul şi, astfel, să schimbe ceva?

Televiziunea e cea mai eficientă metodă. E singura care poate ajunge la atât de mulţi oameni din lume. Sperăm să declanşăm cât mai multe discuţii în familii, şcoli, comunităţi, ţări, sperăm că vom aduce laolaltă liderii mondiali şi cei religioşi şi că vom pune problema asta pe primul loc în lista celor mai importante lucruri de care trebuie să ne ocupăm, dacă vrem să lăsăm Terra copiilor şi nepoţilor noştri, fără a-i condamna la o soartă oribilă.

 Crezi că oamenii vor deveni mai interesaţi de mediul înconjurător în viitorul apropiat?

Sunt optimist şi chiar cred că omenirea – care a ieşit la liman din provocări enorme, am câştigat războaie mondiale în care am exterminat dictaturi, am găsit vaccinuri pentru poliomielită şi variolă – este capabilă de multe, ca specie. Eu cred că dacă noi am provocat această criză, tot noi trebuie să ieşim din ea. Şi cred că aici vedem contribuţia energiilor sustenabile, care oferă guvernelor mondiale şi antreprenorilor noi şanse de afaceri.

Ce te-a uimit cel mai mult la prima vizionare a documentarului?

Numărul de rechini omorâţi zilnic pentru a le fi tăiate aripioarele, pentru comerţ ilegal. Se estimează că 250.000 de rechini sunt ucişi pe zi, iar aripioarele lor umplu apoi pieţele din Asia.

Crezi că e genul de documentar pe care ar trebui să-l vadă şi copiii, pentru a înţelege pericolul?

Răspunsul e da, clar da! Discovery îşi doreşte foarte mult ca „Racing Extinction” să fie urmărit de părinţi alături de copiii lor. Nu cred că cei sub 12 ani ar trebui să se uite singuri, sunt câteva scene, în care sunt omorâte animale, care sunt foarte grafice şi aşa şi trebuie să fie. Dar cred că cei peste 12 ani ar trebui să se uite cu părinţii, cu colegii de clasă, şi să ceară părinţilor, profesorilor, şcolilor şi ţării lor să facă schimbări. Cred că cea mai mare putere a producţiei acesteia este abilitatea ei de a ajunge la cei mici.

Încearcă Discovery să revină la rădăcinile de post de documentare, cu „Racing Extinction”? Vom vedea mai multe documentare în viitor, pe post?

Prin „Racing Extinction”, Discovery spune că documentarele sunt o parte fundamentală a brandului nostru, fac parte din ADN-ul nostru şi de-a lungul timpului am difuzat unele dintre cele mai importante documentare din istorie. Acum suntem interesaţi să punem din nou accentul pe documentare. Şi „Racing Extinction” exprimă exact ceea ce ne dorim: e o producţie realizată de un regizor oscarizat, despre cel mai important subiect pentru întreaga lume, şi este filmat extraordinar.

Crezi că documentarele pot fi distractive?

În ultimii 10 ani, a existat o explozie de documentare şi am fost privilegiat să observ cum unii dintre cei mai buni povestitori din lume fac şi filme pentru marele ecran, şi documentare. Tehnicile povestitorului sunt din ce în ce mai bune, tehnologia e din ce în ce mai bună, muzica, grafica – la fel. Cred că documentarele s-au transformat din ceva perceput de oameni drept educaţional şi cumva plictisitor, într-una dintre formele lor preferate de distracţie şi chiar cred că documentarele făcute acum sunt mai bune decât majoritatea filmelor de la cinematograf.

 Tu ce faci personal pentru a proteja mediul?

Îmi schimb dieta. Documentarul spune clar: consumul de proteine animale şi mai ales bovinele contribuie enorm la poluarea globală, prin energia consumată pentru cultivarea grânelor cu care sunt hrănite vacile în podocuri şi prin cantitatea de metan produs de vaci (în procesul de rumegare). Momentan în lume există miliarde de vaci şi dieta mondială s-a schimbat enorm de-a lungul ultimelor generaţii, devenind una bazată pe proteine animale, deci cred că una dintre cele mai bune schimbări pe care le putem face este reducerea consumului de carne.

 

Credit foto: Discovery Channel

 

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te