Modifica setarile cookie
Homepage  / Nu rata!

Liga Campionilor bate Super Bowl-ul

de Redactia Tvmania

Finala Ligii Campionilor de anul trecut, câştigată de FC Barcelona în faţa celor de la Manchester United, a înlocuit pentru prima dată Super Bowl-ul (finala NFL, campionatul de fotbal american din SUA) ca cea mai urmărită transmisiune sportivă din lume.

Potrivit unui studiu al firmei Initiative Futures Sports and Entertainment, citat de Reuters, ambele evenimente continuă să câştige în popularitate, doar că ultimul act al competiţiei europene creşte mai repede.

Cum 2009 nu a inclus un “mega-eveniment” – Jocurile Olimpice, o Cupă Mondială sau un Campionat European de fotbal – cele mai mari competiţii anuale au avut şansa de a-şi măsura forţele.

Finala Ligii Campionilor, disputată pe 27 mai, a avut o audienţă medie de 109 milioane telespectatori din toată lumea, în timp ce Super Bowl-ul, disputat între Pittsburgh Steelers şi Arizona Cardinals pe 1 februarie, a atras cu trei milioane mai puţin.

În termeni de “audienţă totală”, care include şi telespectatorii care au urmărit doar o parte a evenimentului, diferenţa a fost şi mai mare. Finala Ligii a înregistrat 206 milioane, în timp ce Super Bowl doar 162 de milioane.

În timp ce publicul de la Super Bowl a fost îndeobşte americani, competiţia organizată de UEFA a avut rezultate mai bune în bătălia globală pentru audienţă.

“Liga Campionilor a reuşit să exploateze publicul din pieţele aflate în creştere, în zona Asia-Pacific”, a declarat Kevin Alavay, coordonatorul studiului, citat de Reuters. Acesta a subliniat anvergura globală a unor branduri ca Barcelona şi Manchester United ca factor hotărâtor.

Super Bowl e magnet publicitar

În acelaşi timp, potrivit cercetării, Super Bowl-ul a înregistrat o medie mai mică între audienţa medie şi cea totală – cu alte cuvinte, un procentaj mai mare de fani a urmărit tot meciul de fotbal american faţă de cel din Liga Campionilor. Acesta e motivul pentru care finala NFL e extrem de atrăgătoare pentru advertiseri.

Cu toate acestea, fotbalul european e, în mod evident, cu un pas înaintea NFL în pieţele cheie.

“În timp ce Super Bowl a încheiat mai multe contracte pentru transmisiuni gratuite în câteva zone importante din Europa, ca Marea Britanie, Franţa şi Germania, distribuţia sa în regiunea cheie Asia-Pacific e mult în urma celei a Ligii Campionilor”, arată studiul.

Formula 1, pe locul 3

Raportul, organizat anual de şapte ani încoace, se bazează pe date oficiale primite din partea companiilor de profil din mai multe ţări şi măsoară audienţa înregistrată de “peoplemetere” (sistemul de măsurare a audienţei TV prin sondaj, cu ajutorul unor telecomenzi distribuite unui anume eşantion din public).

Alavay a mai spus că “avântul” în care se află atât Super Bowl-ul, cât şi finala Ligii Campionilor e cu atât mai impresionant cu cât vine într-o vreme în care publicul e fragmentat de digitalizarea TV demarată în mai multe pieţe de pe mapamond.

Potrivit studiului Iniative, Marele Premiu de Formula 1 din Bahrain a fost pe locul trei în topul transmisiunilor sportive din 2009, cu o medie de 54 de milioane de telespectatori, în timp ce finala probei masculine de 100 de metri de la Campionatele Mondiale de Atletism a fost pe poziţia a patra, cu 33 de milioane.

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te