Homepage  / Timp liber

„Mica serenadă” a genialului Mozart, transpusă în mișcare de maestrul Gigi Căciuleanu, se joacă în weekend la ARCUB

„Mica serenadă” a genialului Mozart, transpusă în mișcare de maestrul Gigi Căciuleanu, se joacă în weekend la ARCUB

de Doinel Tronaru,

Sâmbătă, 21 mai, la sediul ARCUB, are loc o nouă reprezentație cu spectacolul coregrafic “Eine Kleine Nachtmusik”, pe muzica marelui Mozart și scris și coregrafiat de apreciatul dansator și coregraf român Gigi Căciuleanu, în interpretarea tânărului actor și dansator Lari Giorgescu. Principalii realizatori ai spectacolului au oferit declarații în exclusivitate pentru “TV Mania”.

Întâlnire astrală între muzica de geniu a lui Mozart, valoarea și experiența maestrului Gigi Căciuleanu (75 de ani) și talentul tânărului Lari Giorgescu (35 de ani), unul dintre cei mai promițători actori români din noua generație, spectacolul a fost, de la premieră, admirat de public și apreciat de critică. Reprezentația de sâmbătă constituie o ocazie unică, montarea jucându-se destul de rar, de a vă bucura de talentul și arta interpretativă a acestor remarcabili artiști.

Reprezentația cu one-man-show-ul “Eine Kleine Nachtmusik”, un spectacol de Gigi Căciuleanu denumit “teatru coregrafic”, are loc sâmbătă, 21 mai, de la ora 19.00, pe scena Sălii Mari a Hanului Gabroveni (sediul ARCUB, în strada Lipscani, nr. 84-90). Prețurile biletelor variază între 50 de lei (categoria 1) și 35 de lei (categoria 2, pentru elevi, studenţi și pensionari).

Textele spectacolului sunt semnate de Gigi Căciuleanu, montarea folosind, de asemenea, şi un fragment de scenariu original de comedia dell’arte aparţinând lui W.A. Mozart, dedicat Artistului şi întâlnirilor cu personajele sale. Spectacolul este organizat de ARCUB în parteneriat cu compania privată Unteatru, fondată și condusă de soții Andrei și Andreea Grosu, făcând parte din Stagiunea Artelor Performative de la ARCUB.

Un alt fel de teatru

Conform organizatorilor, one-man-show-ul revizitează muzica lui W.A. Mozart, pe textele lui Gigi Căciuleanu, cu intenția declarată de a crea un nou fel de teatru, iar “coregraful Gigi Căciuleanu propune o incursiune în lumea geniului mozartian cu acest spectacol de teatru coregrafic”.

Autorul spectacolului, coregraful Gigi Căciuleanu, declara despre spectacol, înaintea premierei: „Eine Kleine Nachtmusik este o metaforă a «singurătăţii creatorului de cursă lungă», cea a unui solitar Om-Artist, Artist-Om, fără vârstă, Veşnic-Copil, dar în acelaşi timp, şi Bătrân-Filozof-Înţelept, Jongleur şi Alchimist. Între James Dean şi Pitagora, personajul piesei «Eine Kleine Nachtmusik» nu e (numai) Mozart, Amadeus sau Wolfgang… e o metaforă”.

Coregraful Gigi Caciuleanu / foto Hepta: ADRIAN PICLISAN / MEDIAFAX FOTO

“O întâlnire cât o viață”

Ne-am adresat regizorilor Andrei și Andreea Grosu, în calitate de coproducători ai acestui spectacol, prin compania Unteatru, să ne spună câteva cuvinte despre succesul montării, dar și despre colaborarea cu maestrul Gigi Căciuleanu. “Gigi ne-a vizitat prima dată când eram în fostul sediu Unteatru. A venit să vadă spectacolul doamnei Miriam Răducanu (marea Doamnă a dansului românesc este încă în viață, 97 de ani în prezent – n. red.). A fost copleșitor să îi avem pe amândoi în sala noastră abia născută. Unteatru îl iubea pe Gigi în secret de foarte mult timp, dar nu spera să facă parte din călătoria lui fantastică prin această lume. Iată că Gigi a poposit și la noi, iar asta a marcat întreaga existență Unteatru, pentru totdeauna. Mulțumim, Gigi. O întâlnire cât o viață”, ne-au spus Andrei și Andreea Grosu, plini de emoție.

“O creație 100% «Căciuleniană»”

La rândul său, interpretul spectacolului, Lari Giorgescu, contactat de “TV Mania”, declară că “Eine Kleine Nachtmusik este un spectacol care s-a născut pentru că așa «a vrut el» (Gigi Căciuleanu – n.n.)”.

Gigi Căciuleanu și lari Giorgescu

În continuare, Lari, colaborator “de cursă lungă” al regizorului și coregrafului Gigi Căciuleanu, ne spune mai multe despre geneza spectacolului “Eine Kleine Nachtmusik”:

“Eram la decernarea Premiilor Cotidianul, unde Gigi Căciuleanu era distins cu premiul «omul anului», iar domnul Dan Pascariu i-a spus că i se pare că eu aș semăna cu Mozart. Atunci lui Gigi i-a încolțit ideea că ar putea face un spectacol pornind de la această temă.

La un an distanță, actrița Ozana Oancea, cu care m-am întâlnit la o filmare, mi-a mărturisit același lucru. O coincidență care nu a trecut neobservată. La scurt timp, Andrei și Andreea Grosu, cei care au teatrul Unteatru din București, i-au propus lui Gigi să lucreze la ei. Așa s-a ivit momentul potrivit pentru Eine Kleine Nachtmusik, care parcă a cerut să se nască.

Este mai mult decât un spectacol de teatru, este o metaforă exprimată scenic prin mijloace teatrale și coregrafice.

Este o creație 100% «Căciuleniană», o joacă foarte serioasă a coregrafiei tuturor mijloacelor pe care le-a folosit în acest spectacol.

A făcut coregrafie din muzică, din propriile poezii, din elementele de scenografie (atât de bine făcute de Vladimir Turturica), din recuzită, din felul în care eu exist în acest spectacol. Iar publicul pleacă mai bogat după acest eveniment cultural autentic.”

Despre colaborarea “de cursă lungă” cu maestrul Gigi Căciuleanu, actorul Lari Giorgescu spune: “Am lucrat multe spectacole cu Gigi Căciuleanu, mai precis el a lucrat cu mine, și nici unul nu seamănă cu un altul.

Întâlnesc de fiecare dată un alt artist, pentru că el are puterea de a se lăsa guvernat de propriile idei, atât de diferite cu fiecare proiect. De aici și puterea de a se reinventa, de a fi tot timpul surprinzător. Cu un spirit ludic ieșit din comun, dar pus în scenă tot atât de riguros”.

“Starea de dans”

Într-un interviu mai vechi, pe care mi l-a acordat în anul 2009 (“Gigi Căciuleanu despre mistica dansului”), maestrul Gigi Căciuleanu îmi spunea, la întrebarea “Ce este cel mai important în dans?”: “Ceea ce este foarte important este să te transpui în ceea ce numesc «starea de dans», aşa cum făceam pe vremuri la Student Club şi improvizam, nu mă gândeam dinainte la ce o să fac, fiindcă altfel nu aş mai fi făcut nimic. Dacă nu eşti în «priza» aceea, poţi să înveţi coregrafia de oricâte ori, degeaba. Este o fereastră deschisă undeva, nu ştiu s-o explic. Este ceva similar cu ceea ce se întâmplă în cărţile lui Lovecraft. La fel, de altfel, şi în basmul românesc, când se coboară în «lumea de dincolo»”.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton