Chiar dacă unele voci au pus sub semnul întrebării decizia de a realiza fie și o singură continuare a filmului, pelicula „Red Notice” rămâne deținătoarea recordului de vizionări ale unui film în weekendul de premieră față de toate lungmetrajele lansate vreodată de Netflix, conform lui Dwayne Johnson.
Două noi filme, cu aceeași echipă
Acum, Deadline anunță că platforma Netflix s-ar afla în primele etape de pregătire a unor filmări consecutive pentru două continuări ale poveștii din „Red Notice”. Dorința producătorilor ar fi ca filmările să înceapă în prima parte a anului 2023, în funcție de oferte și de programul celor trei vedete ale filmului. Unele surse au afirmat chiar că Rawson Marshall Thurber, regizor și scenarist al filmului „Red Notice”, a început deja să lucreze la scenariul celor două continuări.
Reprezentații Netflix nu au făcut niciun comentariu, dar se pare că planul este ca în cele două noi filme, pe lângă eroii interpretați de Dwayne Johnson, Gal Gadot și Ryan Reynolds, să se adauge noi personaje care să formeze o echipă de hoți performanți, în genul francizei doldora de vedete „Ocean’s Eleven”.
„Red Notice” a fost vândut în cadrul uneia dintre cele mai consistente tranzacții din 2018, studiourile Universal și Legendary câștigând marea licitație antrenată de acest proiect, care îi includea, pe atunci, pe Rawson Marshall Thurber și pe Dwayne Johnson.
Proiecte cu sume amețitoare
La acea vreme, „Red Notice” a fost cel mai mare contract încheiat de Netflix cu privire la un lungmetraj, depășind, se pare, chiar costurile viitorului „The Grey Man” (thriller-ul gen Bond regizat de Joe și Anthony Russo pentru Netflix, cu Ryan Gosling și Chris Evans în rolurile principale), despre care se spunea că e cea mai scumpă peliculă a platformei.
În orice caz, realizarea a două continuări la rând denotă foarte multă încredere în echipa creativă și în capacitatea de promovare a filmului.
Toate acestea se întâmplă însă după ce precedentul a fost creat. Peter Jackson a filmat cea mai mare parte a celor trei lungmetraje ale francizei „Stăpânul Inelelor” pentru studiourile New Line, într-o vreme când un asemenea angajament era considerat un risc nebun pentru o companie producătoare, dar seria a câștigat miliarde de dolari.
James Cameron a proiectat, la rândul său, filmări consecutive pentru filmele din franciza „Avatar”, la care lucrează chiar acum, așa cum frații Russo au obținut încasări imense cu filmele din universul Marvel, precum „Răzbunătorii: Războiul infinitului” și „Răzbunătorii: Sfârșitul jocului”.
În mod similar, la vremea lor, francizele „Jocurile foamei” și „Pirații din Caraibe” s-au dovedit proiecte extrem de profitabile.
Un aspect interesant a ceea ce se întâmplă în prezent în lumea filmului este că toate acele profituri erau obținute de filme distribuite în mod tradițional în cinematografe, pe când acum este vorba despre filme difuzate de platforme, spre care unele voci din industrie se așteaptă ca distribuitorii tradiționali să se îndrepte în curând.