Homepage  / Timp liber

(P) Probleme cu temperatura motorului cea mai comuna cauza si cat costa sa le rezolvi

(P) Probleme cu temperatura motorului cea mai comuna cauza si cat costa sa le rezolvi

de Redactia Tvmania

Ai constatat că ai probleme cu temperatura motorului mașinii tale? Nu te speria prea tare, dar fii cu ochii pe indicatorul temperaturii lichidului de răcire. Odată ce trece de 90 de grade Celsius, lucrurile pot lua o turnură nefericită pentru portofelul tău.

Dacă ai reușit să oprești mașina după o asemenea situație și nu țâșnește abur de sub capotă, s-ar putea să scapi relativ ieftin. Cel mai comun făptaș dacă ai probleme cu temperatura motorului este termostatul. Acesta are rolul de a ține închis circuitul de răcire al motorului până când agregatul atinge o temperatură predeterminată și de a-l deschide atunci când a fost atinsă aceasta. Piese de schimb pentru motor pot fi găsite aici euautopiese.ro

 

Un termostat este destul de ieftin în raport cu rolul său, iar pe site-ul euautopiese.ro poți găsi un termostat la prețuri de la 29 de lei incluzând TVA. Evident, prețul depinde de la o mașină la alta și de la un motor la altul, iar tocmai de aceea este esențial să vă alegeți marca mașinii, modelul, anul de fabricație, tipul motorului și varianta constructivă înainte de a comanda un nou termostat.

Vă recomandăm să înlocuiți și garnitura termostat cu ocazia efectuării acestei reparații. O garnitură termostat pleacă de la 2 lei pe euautopiese.ro și manopera de montaj este inclusă în lucrarea de înlocuire a termostatului.Mai multe informații găsiți aici.

Următorul pas după termostatului este verificarea furtunurilor de răcire ale motorului tău. Este recomandată înlocuirea acestora după ce vehiculul a trecut de șase ani vechime, deoarece sunt fabricate din cauciuc și materialul își pierde din elasticitate și proprietăți după această perioadă. Totodată, trebuie schimbate și colierele care țin furtunurile prinse de pompa de apă, de radiator și de vasul de expansiune. În cazul mașinilor mai vechi de 10 ani sau al celor cu vase de expansiune murdare, se recomandă înlocuirea acestui reper, precum și a senzorului de temperatură lichid de răcire.

Un senzor de temperatură lichid de răcire pleacă de la 20 de lei, dar prețul variază în funcție de marca și modelul de vehicul pentru care este necesar acel senzor. Un vas de expansiune pentru lichid de răcire pleacă de la 50 de lei și te va ține ani buni dacă îl schimbi împreună cu furtunurile instalației respective și alături de toate colierele necesare.

Evident, la oricare dintre operațiile de mai sus trebuie însoțită de înlocuirea antigelului. Acesta depinde de tipul motorului, dar puteți găsi în manualul mașinii exact ce tip de antigel trebuie să cumpărați. Un litru de antigel pleacă de la 16 lei, dar puteți avea nevoie de peste șase litri pentru o mașină de clasă compactă cu motor de 2.0 litri. Odată ce toate de mai sus sunt pregătite, instalația de răcire a motorului trebuie aerisită.

Dacă aveți o mașină mai veche de zece ani, există posibilitatea să aveți nevoie și de un comutator de temperatură pentru ventilatorul poziționat lângă radiator. O asemenea piesă costă în jur de 30 de lei, depinzând din nou de marca și modelul mașinii. Capacul de radiator costă de la 20 de lei în sus, iar un radiator nou te va costa peste 100 de lei. Cu toate cele de mai Sus plus un radiator dedicat sistemului de climatizare, veți avea o instalație de răcire schimbată complet, deci veți fi pregătiți să rulați în orice climat cu mașina dumneavoastră.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton