Homepage  / Advertorial

(P) Vrei să îți faci o afacere online? Vezi cum să începi, în 7 pași

(P) Vrei să îți faci o afacere online? Vezi cum să începi, în 7 pași

de Redactia Tvmania

Ai o idee de afacere online? Perfect, e un punct de pornire. 

Însă adevărul e că îți trebuie mai mult decât o idee pentru a-ți transforma visul în realitate. Implicarea, planificarea și abilitatea de a face alegeri bune sunt cele care dictează modul de execuție al ideii tale.

Deschiderea magazinului online nu se reduce doar la crearea unui site. Sfaturile de mai jos te ajută pentru conturarea unui mindset de business sănătos și pentru a fi sigur că nu ratezi un pas vital pentru potențialul ideii tale.

Dar dacă vrei rapid un site, poți cere un magazin online la cheie. Vezi aici ce este un magazin la cheie și de care sarcini poți scăpa.

1. Alege un nume și o formă juridică

O afacere online are nevoie de o formă juridică din multiple motive. Principalul motiv? Trebuie să ai un PFA sau un II sau un SRL sau altă formă pentru că te obligă legea să faci asta.

Forma juridică potrivită pentru tine depinde de ce idee de business ai, dacă vrei să ai angajați (și câți), dacă ai pregătire profesională, și așa mai departe.

Însă înainte de deschiderea firmei va trebui să alegi un nume.

Câteva sfaturi:

  • Găsește un nume scurt și descriptiv – să aibă o legătură cu ce vinzi sau cu modul în care vinzi
  • Alege un nume ușor de pronunțat și ușor de scris
  • Alege un nume unic, care să te diferențieze de celelalte firme din piață.

Ține cont! Numele de firmă / de formă juridică poate să fie diferit de numele pe care îl va lua, propriu-zis, magazinul tău.

2. Deschide un cont bancar de business

Ca proprietar de afacere online vei face o mulțime de tranzacții cu clienții, cu partenerii de business, cu furnizorii și mulți alții.

Ai nevoie să deschizi un cont bancar pentru capitalul social – chiar când îți faci firma!

Iată câteva lucruri la care să fii atent când alegi banca:

  • Comisioanele de deschidere și administrare, depunere, încasări de la clienți, transferuri
  • Posibilitatea de online banking
  • Rețeaua de sucursale și bancomate în orașul tău
  • Depozite și soluții de economisire pentru firme
  • Alte costuri pentru serviciile eCommerce

3. Completează planul de business

Planul de business este un bun necesar, indiferent ce tip de afacere îți deschizi. El reprezintă harta și busola afacerii, îți setează direcția de mers.

Ce ar trebui să includă planul de business?

    • Obiectivele pe termen lung și scurt
    • USP – valoarea unică oferită clienților și diferențiatorii față de competitori
    • Avatarele de client – către cine vinzi și ce caracteristici are audiența pe care o țintești
    • Tipul de relaționare cu clienții și alți stakeholderi
    • Tipul de produse și produsele vedetă din magazin
    • Activitățile cheie ale firmei
    • Planul financiar în detaliu
    • Structura de costuri și venituri
    • Analiza competitorilor
    • Analiza SWOT a afacerii tale
    • Partenerii de business și cei previzionați

4. Găsește furnizori și stabilește metoda de stoc

Poți vinde online o mulțime de lucruri, de la produse fizice, până la cursuri, conținut sau servicii.

În funcție de tipul de produs vei avea nevoie și de furnizori, pe care îi poți găsi în grupurile și comunitățile de profil sau la căutări pe Google.

Stabilește și metoda de stoc (dacă vinzi produse fizice). Dacă nu dispui de multe fonduri, poți începe prin dropshipping (vânzare din stocul furnizorului), ideal de la un furnizor din zona geografică pe care o deservești.

5. Alege un soft de facturare și colaborează cu un contabil

Fiecare comandă în magazinul tău va fi facturată. 

De aceea, ai nevoie de un soft ușor de folosit pentru facturare și/sau gestiune produse. 

De asemenea, trebuie să colaborezi cu un contabil (nu trebuie neapărat să fie angajat în firma ta). Acesta se va ocupa de conturile tale și va ține evidența veniturilor și a cheltuielilor firmei tale.

6. Înregistrează domeniul și construiește tehnic magazinul

De preferat, domeniul ar trebui să fie același cu numele firmei sau un cuvânt descriptiv pentru ceea ce vinzi. 

E ideal să ai propriul tău domeniu, pe care îl poți controla (plus găzduire pentru acesta și pentru adresa de email business). Nu vrei să fii legat de o platformă cu magazinul creat pe un subdomeniu deținut de aceasta.

Pentru construcția magazinului online ai nevoie de o platformă, o infrastructură tehnică pentru funcționarea site-ului cu un coș. Ai la dispoziție o mulțime de soluții, dar e bine să o alegi în funcție de necesități și stabilitate.

Îți poți crea magazinul cu ajutorul unui programator, de unul singur (dacă ai cunoștințe tehnice SAU folosești o platformă de închiriat) sau poți cere direct un magazin la cheie.

Pentru această ultimă variantă, vezi aici un exemplu pentru modul în care cei de la Gomag îți pot oferi un magazin la cheie.

7.  Fă un plan de marketing și începe promovarea

Vei începe să faci marketing dinainte să lansezi magazinul propriu-zis. Pentru că doar așa obții vânzări și clienți interesați din prima zi live a afacerii tale.

Probabil ai din start câteva idei pentru modul în care îți vei promova magazinul. Pune-le pe hârtie și creează un plan avansat de marketing și chiar un calendar de acțiuni pentru primele 3 luni.

Aceștia sunt cei 7 pași pentru deschiderea unui startup online. Dacă vrei și tu un magazin online, pune-i în aplicare chiar acum!

Sursa foto: gomag.ro

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton