Ultimul film al lui Heath Ledger, "Dr Parnassus" este o poveste cam poticnită, dar spusă frumos şi cu înflorituri vizuale pline de imaginaţie, duminică seară la HBO, de la ora 20.00.
Ultimul film al lui Heath Ledger, "Dr Parnassus" este o poveste cam poticnită, dar spusă frumos şi cu înflorituri vizuale pline de imaginaţie, duminică seară la HBO, de la ora 20.00.
.
Dincolo de părerea criticilor (care au apreciat şi nu prea pelicula), de laudele regizorului Terry Gilliam faţă de protagonistul său şi de feedback-ul publicului (care nu s-a înghesuit la cinematograf), „Dr. Parnassus” va rămâne ultimul film în care a jucat Heath Ledger, actor care promitea multe.
Povestea spusă este cea a lui Parnassus (Christopher Plummer), un circar ambulant care a făcut atâtea pariuri incomode (cum altfel?) cu Diavolul (Tom Waits), încât a primit nemurirea, dar este în pericol să îşi piardă fiica, Valentina (Lily Cole).
În încercarea de a o salva, Parnassus pariază că poate atrage cinci suflete prin imaginaţie şi nu prin tentaţii pământene. Bătrânul încearcă să câştige pariul cu ajutorul lui Tony (Heath Ledger), un sinucigaş pe care îl salvează de la moarte şi care le modernizează spectacolul ambulant. Punctul-cheie al circului în constituie oglina lui Parnassus, prin care – o dată trecut- eşti aruncat într-o călătorie imaginară care schimbă realitatea.
După moartea lui Ledger (în urma unei supradoze accidentale de somnifere în ianuarie 2008), regizorul a continuat filmările şi a salvat pelicula, prezentându-l pe Tony în trei ipostaze diferite, în realitatea distorsionată a oglinzii magice. Actorii care l-au înlocuit (Johnny Depp, Jude Law şi Colin Farrell) s-au achitat onorabil de roluri şi, vizual, filmul impresionează (costumele şi regia artistică au fost nominalizate la Oscar).
Gilliam a făcut aici ce ştie mai bine: a creat o lume fantastică, de poveste (ca în „Fraţii Grimm” şi „Regele Pescar”), folosind efecte vizuale impresionante (peste 600 au fost create pentru filmul de faţă), dar – la final – se simte că pelicula este neterminată, este haotică şi se îndreaptă spre… nicăieri.