Modifica setarile cookie
Homepage  / Articole

Reclame sângeroase la „Dexter”

de Redactia Tvmania

Al patrulea sezon din „Dexter” începe, pe 6 septembrie, la Universal Channel (de la ora 22.00). Serialul sângeros despre ucigaşul în serie care îţi devine simpatic s-a remarcat, de-a lungul anilor, printr-o campanie de promovare îndrăzneaţă.

.

LA MĂCELAR. Madrilenii au fost cu siguranţă şocaţi de campania publicitară riscantă pusă în scenă în oraşul lor, în 2008: membre de om la vânzare în măcelării.

Cea mai recentă serie din „Dexter”, a cincea, va debuta la americani pe 26 septembrie. Până atunci, postul Showtime (care difuzează „Dexter” în SUA) îşi face reclamă prin intermediul unui joc tip realitate alternativă, lansat la Festivalul Comic-Con din acest an (care a avut loc între 22 şi 25 iulie, la San Diego).

Ideea din spatele jocului „Dexter: Game On” a fost simplă: jucătorii au fost puşi să alerge prin spaţiul expoziţional, să bifeze anumite locuri şi să contribuie, astfel, la numărul de „omoruri” de pe site-ul jocului, câştigând la final premii.

A doua zi, fanii de la Comic-Con au avut la dispoziţie o „cameră a crimei”, un spaţiu special amenajat în care au continuat jocul, cu ajutorul unor indicii vizuale care îi trimiteau la diferite site-uri. Fanii pot şi acum juca „Dexter: Game On” pe site-ul dextergameon.com.

.

Sângele vinde

Pentru seria a treia (începută în septembrie 2008 în SUA), postul Showtime a mizat pe coperte fictive ale unor reviste americane celebre. Mai exact, „Dexter” a fost promovat prin intermediul a zece imagini în care protagonistul, Dexter Morgan (Michael C. Hall), apare pe coperta unor reviste care trimit cu gândul la titluri ca „New Yorker”, „GQ”, „Esquire”, „Interview”, „Rolling Stone”, „US Weekly” sau „Vanity Fair”.

În plus, s-a dus ideea şi mai departe, mizându-se pe imagini puternice puse în practică: în câteva măcelării din Madrid (Spania), au fost expuse, alături de hălcile de carne obişnuite, câteva membre umane false, pline de sânge, care aveau înfipte în ele etichete menţionând numele serialului.

Şi seria a doua a fost promovată la fel: în câteva băi publice din Portugalia, postul FX (care difuzează serialul acolo) a montat pisoare cu vopsea roşie în loc de apă, astfel încât senzaţia utilizatorilor era cea de pisoare cu sânge, o trimitere roşie la sângerosul serial.

Tot aici, presa a primit un press kit care făcea trimitere la patru campanii de promovare unice (una includea un set de bucătărie cu text personalizat: „Hârtia de împachetat folosită de Dexter, datorită impermeabilităţii sale ţine victima bine împachetată şi nu permite vărsarea de sânge pe podea”).

.

PE COPERTĂ! „New Yorker”, „GQ”, „Interview” şi „US Weekly” au fost patru dintre revistele luate ca sursă de inspiraţie pentru reclamele la „Dexter”, sezonul trei.

Text: Monica Popescu

.

Urmărește-ne pe Google News
  

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te