Modifica setarile cookie
Homepage  / Netflix

Review „Om vs albină”, serial de comedie Netflix. Simfonia unui dezastru casnic

de Andreea Hentea,

Rezultat al cocktailului nebunesc în care se amestecă umorul, inventivitatea și ascuțitul spirit de observație al lui Rowan Atkinson, noul serial „Om vs albină”, disponibil pe Netflix din 24 iunie, s-ar fi putut intitula și „Cum să dărâmi o casă cu ajutorul unei albine”.

Un nou tur de forță comic al ingeniosului Rowan Atkinson, noul serial „Om vs. albină” ni-l prezintă în rolul principal, al lui Trevor, un proaspăt angajat al firmei „Grijă pentru casa voastră”, care se ocupă de proprietățile celor bogați pe perioada în care aceștia sunt în vacanță.

Modestul Trevor pătrunde în casa (mai curând muzeu) a pretențioasei familii Kolstad-Bergenbatten. Aici totul funcționează pe bază de comenzi vocale, infraroșii și nenumărate telecomenzi, iar ușile se deschid doar după tastarea codurilor care corespund datelor unor bătălii celebre.

Pe pereți atârnă tablouri de Kandinski și Mondrian, în bibliotecă tronează un codicil medieval de valoare inestimabilă, iar în garaj se află un bolid de 2 milioane de lire sterline.

Înainte să plece în vacanță, blazații proprietari ai casei îi înmânează stupefiatului Trevor manualul cu „toate instrucțiunile necesare îngrijirii casei” și îl informează despre programul simpaticului cățel Brioșă. Singura necunoscută din ecuație este o albină care pătrunde în casă.

Umor la superlativ

Așa cum ne așteptăm, Trevor va încerca să prindă neastâmpărata albină, iar războiul dintre el și insectă va căpăta proporții apocaliptice, ducând la distrugerea somptuosului conac.

Ceea ce nu este însă previzibil este șirul de găselnițe uluitoare pe care Rowan Atkinson le presară de-a lungul acestei înfruntări cu o insectă capabilă de acțiuni malefice.

Celebrul comic britanic e în forma de zile mari care amintește de antologica distrugere a tabloului mamei lui Whistler din „Bean – o comedie dezastru” (1997), dar și de inventivitatea marilor umoriști și comici ai lumii, de la Jerome K.

Jerome la Buster Keaton, Laurel și Hardy sau Charles Chaplin. Ca întotdeauna, Rowan Atkinson reușește să impregneze odiseea comică pe care o imaginează cu umanitate și sensibilitate. Pe sub acest amestec de ghinioane și surprize în care comicul nebunesc și absurdul total își dau mâna, rulează mereu un strat de tristețe adâncă, venit din inadecvarea omului obișnuit cu un asemenea univers artificial și strivitor.

De-a lungul luptei sale cu albina nărăvașă, Trevor încearcă permanent să ia legătura cu fiica lui și cu familia pe care o iubește, dar de care s-a înstrăinat și de care speră să se apropie datorită acestui job acceptat cu disperare.

Văzându-l pe acest omuleț stângaci cum se luptă cu întreaga cohortă de snobisme și ifose care întruchipează standardul de confort și de lux al lumii moderne, empatizăm necondiționat cu disperarea lui, simultan cu hohotele de râs pe care ni le stârnește.

Alături de el, o pleiadă de actori excelenți intră în convenția acestei lumi văzute cu susul în jos. Jing Lusi, cunoscută din „Asiatici bogați și nebuni” (2018), este Nina Kolstad-Bergenbatten, proprietara conacului, Julian Rhind-Tutt („Harlots”) îl interpretează pe Christian, soțul Ninei, Claudie Blakley („Zbor peste inimi”) este fosta soție a lui Trevor, iar Tom Basden („Viața de apoi”), îl joacă pe nelipsitul ofițer de poliție cu care intră în conflict protagonistul.

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te