O nouă emisiune „Big Brother” va fi difuzată în România
Comitetul Director al postului public de televiziune a dat undă verde pentru începerea negocierilor pentru organizarea reality show-ului „Big Brother”, potrivit libertatea.ro. Televiziunea Română își dorește să difuzeze acest format TV în țara noastră, dar sub o altă formă. Formatul „Big Brother” a fost creat de compania Endemol din Olanda, în prezent Banijay.
Show-ul prezintă un grup de persoane care trebuie să trăiască într-o casă izolată, fără televizoare, Internet, ziare sau ceasuri. Aceștia sunt înregistrați 24 de ore din 24, cu camere la vedere, dar și ascunse în toate camerele casei. Concurenții au diverse misiuni zilnice pe care trebuie să le îndeplinească, primid astfel avantaje. Cel care strânge cele mai puține voturi din partea publicului pleacă acasă. În sezoanele precedente „casa” a fost construită în incinta Sema Parc (fosta Semănătoarea), din București.
Ce schimbare aduce TVR formatului „Big Brother”
Totuși, TVR vrea să vină cu o schimbare. Dacă până acum au participat doar oameni obișnuiți la „Big Brother”, Televiziunea Română vrea o ediție eveniment, urmând să participe doar vedete.
„Se dorește relansarea show-ului într-o formulă complet reînnoită, ce are la bază o nouă viziune a formatului prin care se pune accentul pe valoarea umană a fiecărui concurent”, se arată în „Expunerea de motive”, document ajuns deja pe masa Consiliului Director al Societății Române de Televiziune.
„Pot decurge teme importante ale societății noastre. Solidaritatea feminină, integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, discriminări rasiale, problema singurătății și fenomenul însingurării, importanța relațiilor dintre copii și părinți și traumele care pot avea loc pe parcursul copilăriei precum și efectele acestora pe termen lung”. Mai mult se precizează „faptul că în grila SRTv nu există un program complex de reality show cu elemente de divertisment care să corespundă misiunii asumate de SRTv că trebuie să reprezinte principala sursă de informație, educație și divertisment a românilor”, dar și că „preocuparea pentru creșterea interesului telespectatorilor pentru programele SRTv și implicit creșterea audienței”.
Când ar urma să apară Big Brother pe TVR
Propunerea realizării acestui format nu a aparținut TVR. Acest lucru a fost propus de către compania Mediacast, la începutul lunii martie, Direcției de Programe.
„Această operațiune de relansare a formatului se exprimă printr-un proces de rebranding care vine și cu scopul de a schimba percepția publicului vis-a-vis de acest show”, susțin reprezentanții Mediacast în „Scrisoarea de intenție” adresată TVR. Apoi aceștia mai adaugă detalii despre ce își doresc în urma realizării acestui noul reality-show.
„Producția variantei VIP a reality-ului, axat în special pe factorul uman, emoțiile devenind protagoniste: de la poveștile de viață și (în cazul celebrităților) de succes al concurenților, până la confruntările care se vor naște din cauza izolării forțate, totul este sub semnul unui adevărat carusel al emoțiilor, prin intermediul căruia se pot aduce în atenția publicului, subiecte și valori extrem de importante și cu adevărat compatibile cu Misiunea Publică a unei televiziuni de stat”.
Dacă vor fi obținute toate aprobările, show-ul ar urma să aibă premiera pe TVR în luna septembrie și să dureze până în decembrie 2023. 31 de gale live, toate în prime-time, cu difuzare de două ori pe săptămână, cu o durată de 200 de minute fiecare. Apoi să existe 105 episoade cu difuzare zilnică și o durată de 22 de minute fiecare.
Citește și: