Casa de discuri Sony Music a ridicat multe sprâncene cu contractul semnat cu reprezentanţii lui Michael Jackson, care le-ar putea aduce acestora 250 de milioane de dolari.
Conform înţelegerii, Sony va lansa 10 materiale cu muzica Regelui Pop, până în 2017, iar statutul de superstar al muzicianului care a murit în 2009, influenţa sa şi apetitul pentru tot ce ţine de Jacko par să garanteze un succes fulminant.
.
Inevitabila întrebare – e aceasta o idee bună pentru casa de discuri? – îşi va găsi curând răspunsul.
CD-ul dublu „This Is It” e prima apariţie din serie, iar reeditarea celebrului disc „Off the Wall” (1979) urmează în noiembrie, însă până una alta, oameni din industrie care se ocupă de muzica altor staruri trecute în nefiinţă sunt de acord că Sony a făcut o alegere bună.
Înţelegerea Jackson/Sony eclipsează deja, ca magnitudine, alte contracte celebre semnate în ultimii ani, ca cel dintre Live Nation Entertainment şi artişti ca Madonna şi Jay-Z, pentru 120, respectiv 150 de milioane de dolari.
De asemenea, Jackson a ajuns într-un club select de artişti care continuă să producă sume enorme de bani la ani buni de la moartea lor, printre care se numără legende ca Elvis Presley, Ray Charles, Frank Sinatra şi Jimi Hendrix. O colecţie de piese încă nelansate a ultimului, „Valleys of Neptune”, a debutat recent pe locul patru în topul Billboard 200.
30 de ani cu Sony
De la moartea lui Michael, pe 25 iunie 2009, catalogul său de piese a generat vânzări de 8,7 milioane de albume în Statele Unite, potrivit Nielsen SoundScan, precum şi un total de 31 de milioane de copii în toată lumea. Până în prezent, numai discul „This Is It” a înregistrat vânzări de peste 5 milioane în toată lumea, potrivit Sony.
Discuţiile dintre Sony şi reprezentanţii Regelui Pop au început încă din vara trecută, o dată cu planificarea documentarului „This Is It” şi a coloanei sale sonore. Noul contract, semnat săptămâna trecută, reînnoieşte asocierea de peste 30 de ani a lui Jacko cu compania.
Sony stă pe o mină de aur
Tony Gumina, preşedinte al Ray Charles Marketing Group, descrie afacerea Jackson/Sony ca “excelentă”.
“Suma de 250 de milioane de dolari pare incredibilă, dar aşa au părut şi cele 60 de milioane de dolari plătite de Columbia Pictures pentru imaginile folosite în «This Is It»”, a declarat el, citat de Reuters. “Cu toate acestea, filmul a avut încasări de peste 200 de milioane de dolari din box-office şi vânzări de DVD-uri”, continuă Gumina.
Bob Sillerman, preşedintele CKX, care se ocupă de catalogul lui Elvis Presley, nu vede contractul ca pe un risc, datorită statutului unic al lui Michael Jackson.
“Dacă experienţa lor cu Jackson se aseamănă în vreun fel cu cea pe care am avut-o noi cu Elvis – adică să găsească o comoară de materiale nelansate şi să ştie cum să le împacheteze – atunci şi casa de discuri, şi reprezentanţii au făcut ceva unic şi vor avea un success imens”, spune el.
Şi Larry Mestel, preşedintele Primary Wave Music Publishing, care deţine o parte din catalogul fostului lider Nirvana, Kurt Cobain, crede că Sony vor menţine pe termen lung interesul publicului în moştenirea lui Michael. „Există doar o mână de artişti care au o asemenea putere. De aceea, Sony a făcut o afacere înţeleaptă”.
Potrivit lui Bob Sillerman, Michael şi Elvis se află într-o ligă a lor când vine vorba de a suscita interes la un nivel global. „Sunt trupe de clasă mondială care nu au anvergura şi impactul lor. I-aş mai pune pe cei de la Beatles acolo cu ei, precum şi pe Rolling Stones”.