Modifica setarile cookie
Homepage  / Știri

„Squid Game”, descris drept o „oroare capitalistă infernală” de către Coreea de Nord

de Mioara Tronaru,

Reprezentații Coreei de Nord au criticat cu vehemență serialul „Squid Game” / „Jocul calamarului”, de la Netflix, considerând că acesta arată adevărata față a „ororii capitaliste”.

Nu era nicio surpriză faptul că succesul fenomenal al serialului sud-coreean „Squid Game” va fi greu de „înghițit” de frații din nord, mai ales datorită personajului interpretat de Jung Ho-yeon, nord-coreeana care a intrat ilegal în Coreea de Sud.

Granița dintre cele două țari este una dintre cele mai bine păzite din lume și-atunci singura posibilitate de a scăpa (viu) din lagărul comunist e să treci frontiera cu China și-apoi să intri în Coreea de Sud.

Lucru destul de dificil, pentru că chinezii se străduiesc să-i prindă pe cei ce trec ilegal granița și să-i trimită înapoi în Coreea de Nord. Și chiar dacă nu ajung la noi știrile de acest fel, tragediile sunt la ordinea zilei.

Așa că „Squid Game” nu avea nicio șansă de succes în Coreea de Nord. Într-un comunicat al agenției de presă locale Arirang Meari, preluat de Variety, serialul de la Netflix este descris ca fiind unul care descrie adevărata față a „ororii capitaliste”, dar și că promovează „trista realitate a bestialității societății sud-coreene”.

Arirang Meari explică: „«Squid Game» și-a câștigat popularitatea pentru că arată realitatea culturii capitaliste sud-coreene, o lume în care numai banul contează, o oroare capitalistă infernală, în care corupția și scelerații imorali sunt la ordinea zilei”. În plus, serialul este prezentat ca o analogie a „societății sud-coreene actuale în care numărul de pierzători în competiția acerbă pentru locuri de muncă crește dramatic”.

În schimb, articolul nu suflă nicio vorbuliță despre modalitatea în care autorul a reușit să vadă episoadele din „Squid Game”, având în vedere faptul că Netflix nu este disponibil în această parte a lumii (și, dealtfel, nici în China).

Un succes absolut

Reticența vecinilor nord-coreeni nu poate însă împiedica în niciun fel marșul de glorie al serialului sud-coreean.

„Squid Game” a reușit cel mai bun demaraj din toate timpurile pentru un serial Netflix, cu un total de 111 milioane de vizionări în registrate în mai puțin de 17 zile.

Competiții inspirate de jocurile din „Squid Game” (dar fără uciderea participanților și fără sume fabuloase ca premiu) au început să se organizeze peste tot în lume. Mai întâi a fost Abu Dhabi, acum în Olanda.

În plus, „Squid Game” este și un mare succes financiar. Netflix a plătit 21.4 de milioane de dolari pentru „Squid Game” și estimează că a câștigat de vreo 40 de ori suma investită, cam 891 de milioane de dolari, conform Variety.

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te