Modifica setarile cookie
Homepage  / Nu rata!

Super Bowl, meciul publicitarilor

de Redactia Tvmania

Duelul dintre Indiana Colts şi New Orleans Saints, difuzat în România de Sport 1, duminică noapte, de la 01.00, este “vitrina” celor mai scumpe reclame ale planetei

Postul CBS a vândut toate sloturile publicitare pentru Super Bowl, finala NFL (campionatul de fotbal american din SUA) şi evenimentul anului din punct de vedere al sumelor cheltuite de advertiseri.

Vestea vine după ce reţeaua TV fusese luată în vizor de opinia publică în ultimele săptămâni, relatează Reuters. CBS a vândut recent un spaţiu publicitar unui grup conservator creştin pentru un spot anti-avort, refuzând în schimb să difuzeze o reclamă la un site de matrimoniale destinat homosexualilor.

3 milioane de dolari pe spot

Până la începutul lui decembrie, CBS vânduse deja 90% din spaţiul comercial disponibil în timpul finalei NFL, preţul mediu pentru un spot de 30 de secunde fiind de aproape 3 milioane de dolari bucata. De obicei, în timpul meciului se difuzează între 50 şi 60 de reclame.

Super Bowl-ul este, indiscutabil, evenimentul sportiv al anului în ce priveşte veniturile din publicitate. Preţurile plătite pentru o reclamă în timpul meciului sunt mult mai mari decât în cazul altor transmisiuni de gen, în mare parte pentru că finala NFL e urmărită, în medie, de 95 de milioane de telespectatori doar în America.

Mai mult, majoritatea americanilor se bucură de reclame mai mult decât de acţiunea de pe teren, potrivit unui studiu realizat de agenţia Venables Bell&Partners şi citat de Reuters. Conform cercetării, 66% dintre telespectatori şi-au adus aminte reclama favorită de la Super Bowl-ul de anul trecut, însă doar 39% mai ştiau ce echipă a câştigat.

.

Producătorii de bere, în prim-plan

Printre advertiserii care au cumpărat cele mai multe spaţii comerciale în timpul meciului dintre Indianapolis Colts şi New Orleans Saints se numără producătorii de bere, cel mai “harnic” fiind Anheuser-Busch, faimos pentru mărcile Budweiser şi Bud Light.

Anul trecut, cu criza economică în plin avânt, companiile şi-au redus bugetele de publicitate iar vânzările s-au “împotmolit” înaintea meciului. Cu toate acestea, NBC, postul care a transmis partida în 2009, a reuşit să vândă întreg spaţiul comercial pentru suma record de 206 milioane de dolari.

Urmărește-ne pe Google News
  

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te