Turcia a câştigat 150 de milioane de dolari cu serialele şi emisiunile TV exportate anul trecut în ţări din Balcani, Europa de Est şi Orientul Mijlociu, scrie deadline.com.
Turcia a câştigat 150 de milioane de dolari cu serialele şi emisiunile TV exportate anul trecut în ţări din Balcani, Europa de Est şi Orientul Mijlociu, scrie deadline.com.
Patria lui „Suleyman Magnificul” a depăşit America Latină, devenind ţara cea mai prolifică (după SUA) când vine vorba despre producţii dramatice, iar posturile turceşti transmit peste 100 de producţii noi anual. În ultimele şase luni, vocile din industria TV vorbesc intens despre potenţialul pe care ţara îl are pentru idei de formate (seriale şi reality-show-uri) adaptabile în alte ţări.
Cel mai recent exemplu îl constituie „Son” (2012), serial contemporan, cu Yiğit Özşener şi Nehir Erdoğan, al cărui format a fost cumpărat de americani: va fi refăcut în SUA sub numele „The End”, de postul Fox.
„Son” fusese deja vândut în Germania şi Rusia, ţări care vor face curând propriile remake-uri, iar Netflix a semnat un contract cu turcii pentru a difuza originalul online, în Suedia şi Marea Britanie. Serialul e povestea unei femei al cărei soţ a murit într-un accident de avion şi care descoperă că omul de fapt nu s-a aflat în aeronavă.