Homepage  / Nu rata!

Vedetele pornesc leapșa în social media pentru a ajuta copiii săraci susţinuţi de World Vision România

Vedetele pornesc leapșa în social media pentru a ajuta copiii săraci susţinuţi de World Vision România

de Redactia Tvmania

Vedete și persoane publice s-au alăturat campaniei „Colindător pentru Viitor” lansată de World Vision în beneficiul copiilor din mediul rural, acolo unde riscul de sărăcie este de 3 ori mai mare decât în urban

  • În mediul rural, 1 din 8 copii merge uneori sau întotdeauna la culcare flămând, în creştere cu 2% față de 2012. Procentul celor care se duc întotdeauna la culcare flămânzi s-a dublat la 4% faţă de 2012.
  • 1 din 5 copii între 0 şi 5 ani nu a fost la medic în ultimul an şi aproape jumătate dintre aceştia au avut boli respiratorii
  • 1 din 5 copii munceşte înainte sau după şcoală şi 1 din 8 copii absentează de la școală pentru a munci în gospodărie

București, 8 decembrie 2014. Pavel Bartoș, Cabral, Oana Cuzino, Daniela Nane, Adrian Nour, Trio Zamfirescu în calitate de ambasadori ai campaniei și surorile Maria şi Ligia Hojda, dau astăzi drumul leapșei #colindatorpentruviitor prin care speră să mobilizeze românii din social media să ajute copiii săraci din România. Concret, vedetele vor provoca românii fie să doneze în beneficiul acestor copii, fie să dea leapșa mai departe, provocând trei prieteni la rândul lor.

Oana Cuzino Donator de viitor

Leapșa face parte din campania „Colindător pentru Viitor”, inițiată de Fundația World Vision România pentru a susţine programul de dezvoltare comunitară Donator de Viitor. Lansat în octombrie 2013 ca proiect pilot în judeţul Dolj, programul se extinde în acest moment în toate judeţele în care World Vision își desfăşoară activitatea – Vaslui, Vâlcea, Cluj şi Ialomiţa, venind astfel în sprijinul copiilor români din mediul rural, acolo unde riscul de sărăcie este de trei ori mai mare decât în mediul urban.

Bloggerii Cristina Mazilu (mazilique.ro), Oana Titică (chicineta.ro), Monica Roşu (foodiefamily.ro), Victor Kapra (victorkapra.ro), Cristina Bazavan (bazavan.ro), Vlad Petreanu (petreanu.ro), Ioana Macoveiciuc (printesaurbana.ro), Simona Tache (simonatache.ro) și Andreea-Ursu Lișteveanu (tomatacuscufita.com), susțin de asemenea campania.

Săptămâna trecută ambasadorii campaniei, Pavel Bartoș, Cabral, Oana Cuzino, Daniela Nane, Adrian Nour și Trio Zamfirescu s-au pus pe colindat și au arătat că gesturile simple pot face diferența.

Și agențiile care lucrează cu World Vision România – Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations şi Spoon Media s-au implicat în leapşă şi vor cânta în beneficiul celor mici.

România are cei mai săraci copii din UE

Conform studiului “Bunăstarea Copilului in Mediul Rural” realizat de World Vision, România continuă să aibă cei mai săraci copii din Uniunea Europeană, iar jumătate dintre aceştia locuiesc în mediul rural. Copiii de aici provin din familii sărace, cu un singur tip de venit, având adesea doar alocația copiilor sau un venit social. Pentru copii din mediul rural, munca și nu joaca sau educația este preocuparea lor zilnică. Cei mici merg adesea la culcare flămânzi și se simt marginalizați în comunitate și chiar în familia din care provin.

Același studiu mai arată că sărăcia acestor copii înseamnă: nutriție precară, resurse limitate pentru participarea școlară, acces limitat la servicii, marginalizare, rezultate școlare slabe, toate acestea având un impact semnificativ asupra dezvoltării și evoluției lor pe tot parcursul vieții. Programul Donator de Viitor îşi propune să schimbe destinele acestor copiii şi să le ofere motive să spere că viaţa lor poate urma un alt curs, diferit de cel al părinţilor lor.

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton