Modifica setarile cookie
Homepage  / Advertorial

Vor fi serviciile de optimizare SEO relevante în 2023? Răspunsul îl găsești aici!

de Redactia Tvmania

În ultimii 3-5 ani, întrebarea „mai este SEO relevant/de actualitate?” a fost pusă în fiecare an de către o publicație online cu renume sau chiar o agenție de marketing digital cunoscută la nivel global. Chiar dacă răspunsul este unul clar și evident, mereu au fost dubii privind domeniul SEO.

De altfel, algoritmul Google se schimbă în mod frecvent. Mai exact, ce poți face azi pentru optimizare SEO poate fi complet irelevant în următoarea luna (chiar dacă nu prea se întâmplă astfel). Totuși, schimbarea este constantă, iar după cum bine știi, schimbarea produce frică în rândul oamenilor.

De aici și întrebarea dacă vor fi astfel de servicii relevante în anul 2023 – desigur, poți înlocui anul cu oricare următor. Întrebarea este precum cel mai bun conținut online – evergreen.

Care este viitorul SEO?

Analizând puțin piața și dezvoltările de la nivelul motoarelor de căutare, pot fi observate patru tendințe, după cum s-ar spune:

∙        Creșterea eficienței și puterii de atracție a așa-numitelor „căutări cu zero clickuri” – știi prea bine acele căutări pe care le realizezi și care nu necesită niciun click în plus pentru a găși informația dorită. Acestea apar fie în top-ul paginii de rezultate sau în forma unui featured snippet în prima jumătate a acesteia. Deși nu aduc niciun fel de trafic către un website, pot crește numărul de vizitatori organici – dacă sunt optimizate corespunzător, desigur;

∙        Importanța conținutului evergreen – acest tip de conținut este cel care nu trebuie actualizat prea des. O singură rundă de optimizare SEO a unui articol clasificat ca și evergreen și publicarea acestuia îți garantează faptul că ai o bucată de content în mediul online care va genera clickuri în permanentă de acum înainte (nu va fi pierdută în arhive);

∙        Creșterea semnificativă a importanței auditurilor la nivel de website – din ce în ce mai mult proprietari de website-uri realizează importanța existenței heading-urilor, meta tag-urilor și așa mai departe. La capitolul optimizare SEO, acest lucru implică un număr ridicat de audituri realizate pentru a descoperi toate problemele care trebuie atacate – de altfel, agenții cu renume în domeniu, precum The Markers, oferă din start un astfel de audit, în mod gratuit, noilor clienți;

∙        Intrarea pe scenă a căutărilor vocale și, implicit, optimizarea acestora – probabil ai observat că din ce în ce mai multe long-tail keyword apar sub forma întrebărilor. Același lucru se întâmplă și cu acele featured snippets menționate. Pe lângă faptul că acestea sunt citite foarte ușor de către utilizator, ele sunt interpretate decent și de către asistenții prin intermediul cărora se realizează căutările vocale (Cortana, Google Assistant, Alexa, Siri și așa mai departe).

Spre aceste lucruri se îndreaptă, în prezent, procesul de optimizare SEO – că de obicei, scopul principal este de a îmbunătăți experiența utilizatorului pe motorul de căutare. Evident, răspunsul poate fi deja extras din corpul articolului – serviciile SEO vor fi extrem de relevante chiar și în anul 2023.

Nu uită că rolul pe care Google și-l asumă este acela de a oferi utilizatorului ceea ce caută. Pe scurt, promovarea plătită și alte tactici de marketing similare nu vor putea acapara prima pagină Google (știi prea bine că de cele mai multe ori sari peste reclamele plătite din prima pagină a rezultatelor).

Pentru a află mai multe despre SEO și anii ce vor veni, programează o întâlnire cu experții The Markers – agenție de marketing digital cu servicii complete și peste 9 ani de experiență în domeniu!

Urmărește-ne pe Google News
 
 

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te