Wentworth Miller (40 de ani) a povestit, într-un interviu pentru thedailybeast.com, cum i-a venit ideea pentru thriller-ul „Stoker”, în care cumnatul lui Evelyn Stoker (Nicole Kidman), Charles (Matthew Goode), se mută cu ea şi cu fiica ei, India (Mia Wasikowska), după moartea fratelui său într-un accident. Dinamica din casă se schimbă, iar India îşi bănuieşte unchiul (de a cărui existenţă nu ştia nimic până acum) de fapte necurate. Miller s-a inspirat de „Dracula” lui Bram Stoker şi de filmul „Îndoiala” (de Alfred Hitchcock, în care nepoata îşi bănuieşte unchiul că e criminal în serie).
Miller spune că s-a lăsat de actorie pentru că era obosit şi sătul, „şi asta a implicat o punere în ordine a priorităţilor şi o maturizare”. Dar că nu a abandonat-o definitiv („E încă în sistemul meu. Undeva pe acolo”, spune Wentworth, care a jucat anul acesta în pelicula „The Loft”), deşi acum se concentrează pe lucrul în spatele camerelor de filmat. S-a apucat de scris „Stoker” într-o noapte, în 2010, după ce timp de patru ani încercase să găsească un scenarist potrivit („Pentru că a-l scrie eu însumi nu mi se părea posibil”, spune actorul căruia i s-a spus, în primul an de facultate, că nu ştie deloc să scrie): „Într-o noapte, m-am gândit «De ce să nu scriu o scenă? Cine o să ştie?». După 4-5 săptămâni, era gata tot”, povesteşte Miller.
Actorul a terminat, în plus, un prequel la „Stoker” (intitulat „Uncle Charlie”), pe care l-a scris în timpul negocierilor pentru acest film:
„Când studioul a cumpărat «Stoker», a cumpărat şi drepturile creative asupra personajelor, deci prequel-ul le aparţine, dacă vor să-l facă. Am mai scris două alte scenarii originale de atunci şi am făcut şi primul meu remake, şi prima adaptare a unui roman. Sunt foarte mândru de astea două pentru că sunt primele mele slujbe de scenarist pentru care am fost oficial angajat” (actorul a semnat cu pseudonimul Ted Foulke scenariul pentru „Stoker”, pentru ca numele lui să nu descurajeze producătorii şi actorii).
Înainte de a se apuca de scris, Wentworth Miller îşi pune la punct o coloană sonoră potrivită subiectului din scenariul imaginat, pe care o ascultă non-stop (pentru „Stoker”, aceasta a fost albumul „The Hours”, al lui Philip Glass, de pe coloana sonoră a peliculei „Orele”, pe care la ascultat de peste 300 de ori).
Şi spune că, fără a fi citit sau studiat despre scenaristică, a învăţat multe de la „Prison Break”, unde „scenariştii ştiau foarte bine să facă legături şi să încheie bine firele narative”.