Homepage  / Articole

„Avatar” schimbă industria filmului

„Avatar” schimbă industria filmului

de Redactia Tvmania

Nu ştim cât de curând o să ajungă James Cameron într-un top al celor mai buni regizori, însă faptul că cele mai profitabile două filme din istorie poartă semnătura lui îl scuteşte de asemenea bătăi de cap.

„Avatar”, evenimentul cinematografic al anului prin pleiada extraterestră de efecte speciale şi luxurianta lume 3D imaginată de Cameron, a depăşit deja 1,10 miliarde de dolari la box-office, în întreaga lume.

Mergând pe urmele „Titanic” (1997), cel mai profitabil film din istorie, regizat de acelaşi Cameron, povestea SF apărută la sfârşitul anului trecut a bătut „Piraţii din Caraibe: Cufărul Omului Mort” (2006) şi „Stăpânul inelelor: Întoarcerea regelui” (2003), pentru a se instala comod pe locul doi în clasamentul „all-time”.

Imensa sumă pe care „Avatar” o va încasa la box-office nu spune, însă, întreaga poveste a impactului acestui film.

Admirat şi de rivali
Pentru prima dată în ultimii şapte ani, încasările cinematografice au depăşit sumele obţinute din vânzarea de DVD-uri şi discuri Blu-ray. Experienţa 3D, cizelată şi dusă spre culmile tehnologiei de epicul lui Cameron (foto 2), e de trăit la cinematograf, iar nivelul la care acesta a dus efectele speciale va influenţa, probabil, toate filmele de gen care vor apărea de-acum încolo.

Până şi oficialii studiourilor rivale sunt încântaţi de posibilităţile oferite de sistemul 3D folosit de echipa „Avatar”. „Asta arată potenţialul industriei”, a declarat, pentru Reuters, Jon Landau, partenerul lui Cameron de la casa de producţie Lightstorm Entertainment. „Demonstrează că oamenii vor să meargă la cinematograf”.

Nebunia 3D nu e o noutate în industria filmului, însă „Avatar” va fi, probabil, momentul de cotitură. Gigantul Sony Pictures a anunţat că va începe să lanseze filme 3D în format Blu-ray, iar celebra companie Imax pregăteşte un nou tip de cameră digitală 3D care să propulseze proiecţiile de astfel de filme la următorul nivel.

Mai urmărit în afara Americii
Curios în succesul răsunător al „Avatar” e că e evoluat mult mai bine în afara Americii decât în ţara natală. În timp ce abia a depăşit „Star Wars: Episodul III – Răzbunarea Sith” pentru a intra între cele mai profitabile 10 filme din istoria SUA, cu aproape 400 de milioane de dolari, în restul lumii „Avatar” a strâns peste 600 de milioane.

Deşi filmele de acţiune au în general tendinţa să evolueze mai bine în afara graniţelor Americii, talia globală a unei producţii ca „Avatar” arată oportunitatea pe care producătorii din SUA o au acum pe pieţele din întreaga lume.

Puţini s-ar gândi că povestea extratereştrilor Na’vi are vreo şansă la depăşirea „Titanic” pentru a deveni cel mai de succes film din istorie: epicul cu Leonardo di Caprio şi Kate Winslet a încasat 1,84 miliarde de dolari în circuitul său prin cinematografe.

Însă „Avatar” nu va fi foarte departe de această sumă, iar influenţa sa asupra felului în care oamenii percep mersul la cinematograf şi experienţa 3D îl vor transforma în poate cel mai important film al începutului de secol 21.

Urmăriţi trailerul filmului „Avatar”:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cRdxXPV9GNQ[/youtube]

Urmărește-ne pe Google News

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton